Nyhetstips

Brother ønsker å utvide markedet for A3 med en stor Europeisk kampanje

Pressemelding   •   sep 08, 2010 09:50 CEST

Brother som er en av verdens ledende skriverprodusenter, er klar til å promotere serien med kompakte A3 multifunksjon blekkskrivere til forretningsbruk, med en stor reklamekampanje som lanseres i Norge i september 2010.
Bak denne Europeiske kampanjen til 10 millioner euro står det internasjonale reklamebyrået Grey, som har bl.a. Boss, Eurosport, Santander, Toshiba på kundelisten. Reklame vil foregå på fjernsyn, online og på trykk, støttet av fagtidsskrifter og PR.
Dette er første gang Brother har påtatt seg å drive en reklamekampanje over hele Europa for å promotere A3-modellene MFC-5890CN, MFC-6490CW, DCP-6690CW og MFC-6890CDW.
Geir Langedrag, salgs- og markedsdirektør i Brother Norge AS kommenterer: - Brother lanserte verdens første kompakte A3 blekk multifunksjon fargeskriver i 2008. Dermed ble det for første gang åpning for svært rimelig A3-utskrift i topp kvalitet for små og mellomstore bedrifter. Denne kampanjen vil støtte våre forhandlere og distributører i salgsarbeidet, høyne bevisstheten når det gjelder Brother A3-maskiner og få brukere i små og mellomstore bedrifter til å tenke over hvordan utskrift i A3 kan bidra til at presentasjoner, markedsmateriale, tabeller og kopier får et profesjonelt preg.”
Analyse blant brukerne
Brother fikk nylig gjennomført en omfattende analyse blant typiske skriverbrukere i små- og mellomstore bedrifter. De fikk alle en Brother A3 alt-i-ett skriver til test i åtte uker.

Analysen foregikk i seks Europeiske land og resultatene viser først og fremst at A3-formatet åpner brukernes øyne for nye bruksområder for en multifunksjonsmaskin. Særlig populær ble funksjonen for skann til e-post, hvor Brother maskinen sender det innskannede bildet direkte videre uten bruk av en PC eller Mac som mellomledd.
Bildetekst: Brother MFC-6890CDW blekk multifunksjons fargeskriver med full A3 funksjonalitet og tosidig utskrift.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Salgs- og markedsdirektør Geir Langedrag, Brother Norge AS, tlf. 95 05 76 27, E-post: glangedrag@brother.no

Om Brother
Brother Norge AS er en ledende aktør i det norske IKT-markedet. Selskapet ble etablert i 1977 og er eneimportør av Brother skrivere, multifunksjonsmaskiner, fakser, etikettskrivere, merkesystemet P-touch og skrivemaskiner.

Brother leverer produkter av høy kvalitet med konkurransedyktige priser, og med ytelse og funksjonalitet i toppklasse. Flere av Brothers produkter er markedsledende og distribueres via et landsdekkende forhandlernett samt gjennom ledende distributører. Brother Norge A/S har 19 ansatte. Våre produksjonsenheter er miljøsertifiserte etter ISO 14001. Produktene kjennetegnes gjennomgående av unike teknologiske innovasjoner.
Les gjerne mer på www.brother.eu og www.brother.no