Circle K Norge AS

Bruk eget betalingskort – få rabatt på Statoil

Pressemelding   •   feb 03, 2014 16:33 CET

I dag lanseres en ny og enkel ordning som lar statoilkunder registrere et hvilket som helst bank- eller kredittkort for å få rabatter og fordeler på kjøp av drivstoff og bilvask.

- Statoil EXTRA er et kundeprogram som gjør det enklere for kunden å få gode rabatter og tilbud når de handler på en statoilstasjon. Hver gang de bruker sitt registrerte kort til å fylle bensin eller vaske bilen, vil kjøpet bli lagt til Statoil EXTRA kontoen deres, forteller Inger Cecilie Ballestad, Loyalty and CRM Manager og prosjektleder for lanseringen av kundeprogrammet.

EXTRA enkelt
I det nye lojalitetskonseptet er alle fordeler samlet i ett system, og tildeles automatisk når kunden betaler med sitt registrerte kort. Det beste med Statoil EXTRA er at kundene ikke får nok et kort å holde styr på. De kan melde seg inn ved å bruke et hvilket som helst bank- eller kredittkort.

- Alle stasjonskundene våre kan melde seg inn i Statoil EXTRA, både de med Statoilkort og de som i dag betaler med bankkort, sier Inger Cecilie Ballestad. - Det er enkelt å registrere seg med eget bankkort. Kunden trekker kortet i kortleseren ved kassen og taster inn mobilnummeret sitt, mottar et elektronisk skjema på mobilen som må fylles ut – det er veldig enkelt og hele prosessen tar under et minutt. Kunden kan også registrere seg på statoil.no, via Statoil-appen eller ved å sende en SMS med kodeord EXTRA til 2210.

Enklere å få vaskerabatt
Ved lansering vil alle kunder som registrerer seg få 50 øre per liter i drivstoffrabatt ut mars. Etter lanseringstilbudet vil EXTRA kunder få en fast drivstoffrabatt på 20 øre per liter. Statoil EXTRA kundene vil også få egne EXTRA tilbud i stasjonskampanjene.

- I tillegg kan vi endelig tilby elektronisk vaskekort med automatisk telling som holder orden på ordningen som gir kundene hver sjette bilvask. Dette har vi ventet på i mange år, og ved lansering trenger man ikke lenger stempelkortet i papir. En del av våre kunder opererer med flere papirkort, noen ganger mister de dem, eller glemmer å ta det med seg inn på stasjonen. Med Statoil EXTRA kan stasjonsmedarbeideren enkelt se når kunden skal få en gratis bilvask, uten papirkortet, avslutter Ballestad.

Kunder med stempelkort kan få overført sine stempel til EXTRA kontoen sin ved å henvende seg i kassen på en statoilstasjon.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Cathrine Myhren, kommunikasjonsrådgiver Statoil Fuel & Retail Norge, +47 400 75 600,
cmyhr@statoilfuelretail.com