Stavanger Kulturhus

Bruker vinterferien på biblioteket

Pressemelding   •   feb 19, 2010 09:41 CET

I neste uke vil flere tusen skolebarn i Stavanger og omegn ha ferie. Mange små og store ønsker gjerne å finne på noe hyggelig sammen. I den forbindelse tilbyr Stavanger bibliotek daglige arrangementer både på Madla bibliotek og Sølvberget.

Dette er første året Madla bibliotek har egne arrangementer rettet mot barn og ungdom i vinterferieuka. En gruppe på ti heldige ungdommer får muligheten til å delta på Illustrasjonskurs med kursholder fra Grafill. Kurset er gratis og varer i 3 dager.

Arrangementer på to steder

I tillegg vil barn kunne se film, se teater og høre fortellinger både på Madla og Sølvberget hele uka. - Vi er veldig stolt av å ha et så rikt og fyldig program hele uken for barn både på Madla og her på Sølvberget, sier Siri Odfjell Risdal som er leder for barne- og ungdomsbiblioteket på Sølvberget. - Vår erfaring er at publikum setter pris på at det er et spesielt tilbud på biblioteket for barn denne uken, og opplever hvert år at både høst- og vinterferiene trekker svært mange besøkende.

For detaljert program se vedlagte oversikt.

KONTAKT:

Program på Sølvberget
Siri Odfjell Risdal, Leder Barne- og ungdomsbiblioteket, Mobil: 48155406

Program på Madla bibliotek
Gro Haugastuen, Leder Madla bibliotek, Mobil: 97139858

Sølvberget, Stavanger kulturhus.
Siden 1987 har Sølvberget, Stavanger kulturhus vært byens og regionens kulturelle storstue og møteplass.
Sølvberget er stedet der kunnskap, opplevelse og erkjennelse forenes. De drøye 15.000 kvadratmeterne har vært fylt med mange ulike aktiviteter disse årene. I dag forvaltes og drives Kulturhuset av det kommunale foretaket Sølvberget KF. I tillegg leier SF Kino Stavanger, Norsk Barnemuseum, Barnas Kulturverksted, Kult.kafeen, Choco boco og Narvesen lokaler i huset. Ca. 1,3 millioner besøker hvert år kulturhuset, så publikum setter tydeligvis pris på et variert tilbud av aktiviteter.

Sølvberget KFs dominerende virksomhet er Stavanger bibliotek, som fyller 3 etasjer i kulturhuset. I tillegg har virksomheten eget galleri, Sølvberget Galleri, som har et variert tilbud av utstillinger, ICORN - sekretariat for interansjonalt fribynettverk og litteratur- og ytringsfrihetsfestivalen Kapittel.