BT Nordics

BT LANSERER SKYBASERT LØSNING FOR GLOBALE FORSYNINGSKJEDER

Pressemelding   •   okt 24, 2012 14:34 CEST

BT Trace-porteføljen omfatter nå også skytjenester for å øke effektiviteten

BT kunngjorde i dag nye skybaserte IT-tjenester i BT Trace-porteføljen som skal hjelpe bedrifter å takle utfordringene med stadig mer komplekse globale forsyningskjeder. BT Trace omfatter nå en skybasert løsning som vil gi et enkelt og nøyaktig innblikk i komplekse forsyningskjeder i tilnærmet sanntid. Dermed blir det enklere å se hvor,- og hvordan forandringer skal gjøres, og hvordan kundene kan få en mer effektiv drift.

Selskaper med globale forsyningskjeder står overfor flere problemstillinger, fra etterligninger og pakketering til tilbakekalling av produkter og spesielt varer med utløpsdato. Dette er typiske utfordringer for globale selskaper i sektorer som forbruksvarer, logistikk, produksjon, legemiddelindustrien og detaljhandelen. De har et behov for  en god oversikt over inventar og hylletilgjengelighet, samtidig som de skal overholde lover og forskrifter og drive en bærekraftig virksomhet. En god oversikt over forsyningskjeden er en utfordring for selskapene på grunn av de mange formatene, kildene og samarbeidspartnere som samler inn informasjon. Alt for ofte er de forskjellige ressursplanleggings- og backend-systemene ikke samkoblet. BT Trace hjelper selskapene med å takle disse viktige utfordringene.

Denne nye skytjenesten vil, på en kostnadseffektiv og sikker måte, samle inn, lagre og tolke store datamengder om varer og verdier som sendes rundt i en omfattende forsyningskjede. Den nye tjenesten integrerer den komplekse informasjonen fra forskjellige kilder og IT-systemer, og gir en enkel og god oversikt over hele verdikjeden via en skreddersydd nettportal.

Luis Alvarez, CEO i BT Global Services, sier: "Flere milliarder dollar er knyttet til kostnadene for globale forsyningskjeder hvor bedriftens styre fokuserer på å hele tiden skjære ned på kostnadene og øke driftseffektiviteten. Vi står i en unik posisjon for å løse dagens utfordringer innen forsyningskjedene ved å forvalte kompleks informasjon i det globale nettverket."

For mer informasjon, se BTs nettsider.

Mer informasjon om BT Trace finnes i TNT customer case story nedenfor.

Hvis du har spørsmål kan du kontakte:
Marcus Forsgren, Bite Communications
BT@bitepr.se
DC12-301

Om BT
BT er en av verdens ledende leverandører av kommunikasjonstjenester og -løsninger, og betjener kunder i mer enn 170 land. Hovedaktivitetene inkluderer leveranse av globale nettverksbaserte IT-tjenester; lokale, nasjonale og internasjonale telekommunikasjonstjenester for selskapets kunder til bruk hjemme, på arbeid og på farten; bredbånd- og internettprodukter og -tjenester samt konvergerende fastlinje/mobile produkter og tjenester. BT består hovedsakelig av fire forretningsområder:  BT Global Services, BT Retail, BT Wholesale og Openreach.

I finansåret som sluttet 31. mars 2012, var BT Groups inntekter £18 897 millioner med et resultat før skatt på £2 445 millioner.

British Telecommunications plc (BT) er et heleid datterselskap av BT Group plc og omfatter nesten alle forretninger og eiendeler i BT Group. BT Group plc er notert på børsene i London og New York. Gå til www.btplc.com hvis du vil ha mer informasjon.