BT Nordics

BT UTVIDER SAMARBEIDET MED GLENCORE FOR Å HARMONISERE SELSKAPETS GLOBALE KOMMUNIKASJONSINFRASTRUKTUR

Pressemelding   •   sep 18, 2014 14:05 CEST

En integrert kommunikasjonsløsning styrker kontakten mellom Glencores kontorer og gruveanlegg

BT har inngått avtale med Glencore, et av verdens største globale selskaper for utvinning av naturressurser, om å bygge og administrere Glencores nye globale nettverk. Dette omfatter hele Europa, Nord- og Sør-Amerika, Afrika, Midtøsten og Asia- og Stillehavs-regionen.

Den konsoliderte infrastrukturen vil gjøre det mulig for ansatte i over femti land å jobbe sammen på en mer effektiv måte ved at de får bedre tilgang til viktige forretningsapplikasjoner for markedsføring og utvinning av naturressurser. BT vil også levere en rekke samarbeidstjenester, blant annet innenfor telefonikonferanser samt kundesentertjenester (Call Centre).

– Vi opererer over hele verden og driver kritisk virksomhet på svært avsidesliggende steder. Derfor trenger vi pålitelig kommunikasjon som kan sette våre ansatte i kontakt med hverandre med en gang, enten de jobber på et kontor eller et gruveanlegg.

– Glencore og Xstrata ble nylig slått sammen, noe som medførte store utfordringer, blant annet når det gjelder standardisering og håndtering av nettverksinfrastrukturen og levering av pålitelige kommunikasjonstjenester mellom våre ansatte. Vi valgte BT på grunn av deres globale tilstedeværelse og kvaliteten på tjenestene deres, som gjør oss i stand til å være kreative og innovative når vi leverer teknologi for å løse disse utfordringene. BT har vist seg å være en pålitelig og betrodd partner i mange år, og det gjør oss enda sikrere på at dette ambisiøse prosjektet vil gi pålitelige og gode resultater, sier Cyril Reol, Global Chief Information Officer i Glencore.

– Glencore har dratt nytte av vår ekspertise i energi- og ressurssektoren siden 2004, og vi har levert globale nettverkstjenester, internettforbindelse og et bredt spekter av kommunikasjonstjenester. Nå er vi meget glade over å ha blitt bedt om å fortsette å støtte Glencores vekst ved å konsolidere de ulike nettverkene i selskapet og integrere kommunikasjonstjenestene, slik at samarbeidet mellom medarbeiderne rundt om i verden kan bli mer effektivt. Med den konsoliderte infrastrukturen kan Glencores IT-team håndtere teknologiske aktiva på en måte som oppfyller selskapets konkurranseambisjoner, sier Corrado Sciolla, president for Europa i BT Global Services.

Hvis du har spørsmål kan du kontakte:
Alexander Havelda, Bite
BT@biteglobal.com
DC14-425

Om BT
BT er en av verdens ledende leverandører av kommunikasjonstjenester og -løsninger, og betjener kunder i mer enn 170 land. Hovedaktivitetene inkluderer leveranse av globale nettverksbaserte IT-tjenester; lokale, nasjonale og internasjonale telekommunikasjonstjenester for selskapets kunder til bruk hjemme, på arbeid og på farten; bredbånd- og internettprodukter og -tjenester samt konvergerende fastlinje/mobile produkter og tjenester. BT består hovedsakelig av fem forretningsområder: BT Global Services, BT Business, BT Consumer, BT Wholesale och Openreach..

I finansåret som sluttet 31. mars 2013, var BT Groups inntekter £18 103 millioner med et resultat før skatt på £2 315 millioner.

British Telecommunications plc (BT) er et heleid datterselskap av BT Group plc og omfatter nesten alle forretninger og eiendeler i BT Group. BT Group plc er notert på børsene i London og New York.

Gå til www.btplc.com hvis du vil ha mer informasjon.