Bunnpris

Bunnpris har kåret ”Årets kjøpmann 2014”

Pressemelding   •   aug 31, 2015 13:35 CEST

I forbindelse med Bunnpris’ årsmøte, arrangert på Britannia fredag 28. august, ble det etter tradisjon tro kåret ”Årets kjøpmann”.

Blant årets 13 kjøpmannskandidater var det et høyt nivå, og ”Årets kjøpmann 2014” ble Petter Karlsen, kjøpmann på Bunnpris & Gourmet Leknes. Petter er en ung, men erfaren mann som i løpet av 2 år har klart å snu resultatet på Bunnpris & Gourmet Leknes med 4,5 millioner.

- Petter er veldig dedikert og evner å få med seg de ansatte, sier administrerende direktør i Bunnpris Kjell Engløkk.

Petter har en egen evne til å sette seg høye mål som han aktivt jager etter. Her får han god hjelp fra et solid team som han har bygget opp, både ved å gi ansvar, involvere og ha tett dialog.

-Det har vært en reise å komme dit vi er i dag. Jeg tror måten jeg har bygget opp teamet mitt på er mye av suksessen. Vi setter oss jevnlig nye mål i fellesskap for å bli bedre, og jobber godt sammen for å nå målene. Vi har levert godt på lønn og brutto, og har skapt et godt resultat i et marked med sterk konkurranse. Det er jeg veldig stolt av, sier Petter Karlsen.

I tillegg til å drive Bunnpris & Gourmet Leknes bidrar Petter aktivt med innspill og gode ideer til kjeden samt opplæring av nye kjøpmenn. Han blir også ansvarlig for enda en Bunnpris-butikk når Bunnpris Gravdal åpner i slutten av september.

- Petter er en inspirasjonsskilde for alle kjøpmenn, og han viser at det går an å oppnå gode resultater i et konkurranseutsatt marked, sier kjøpmann og styreleder Christian Lykke.

Bunnpris er en lavpriskjede med 251 butikker fra Finnmark i nord til Agder i sør. Besøk oss også på bunnpris.no. Se vår morsomme historiefilm på bunnpris.no