Canal Digital

Canal Digital lanserer Linux software

Pressemelding   •   sep 08, 2010 10:40 CEST

(Fornebu, 7. september 2010) Canal Digital lanserer onsdag denne uken Linux software. Det vil blant annet gi bedre programguide, enklere og mer brukervennlige menyer, bedre funksjonalitet for serieopptak. Det blir også lettere å administrere foreldrekontrollen. Samtidig med Linux-lanseringen vil det også bli mulig for Canal Digital-kunder å teste filmleie via bredbånd.

Linux software blir gjort tilgjengelig for alle parabol-kunder med HDPVR-dekoder. Det første som vil møte seerne er en programguide i helt ny drakt. - Med den nye softwaren vil det bli lettere å navigere i menyene og det samme gjelder for opptak av enkeltprogrammer og serier. Vi håper og tror at dette vil gi kundene en mer innholdsrik TV-hverdag, sier Kenneth Tjønndal Pettersen, informasjonsdirektør i Canal Digital. Han sier videre at det også har vært viktig for Canal Digital å tilby en god og sikker foreldrekontroll. Med Linux` software er både design og bruk blitt forbedret.

Parabol-kunder med HDPVR vil kunne ta i bruk den nye softwaren fra onsdag 8. september.

Lanseringen av Linux software gjør det også mulig å tilby filmleie (Canal Digital GO) til parabol-kunder med HDPVR og bredbånd i husstanden. - Det er viktig å understreke at filmleie via bredbånd er en test-versjon. Men selv om det altså ikke er et ferdig produkt har vi funnet det riktig å la våre kunder teste filmleie på et tidlig stadium. For på den måten å kunne ta kundenes ønsker, opplevelser og erfaringer med tjenesten med i den videre utviklingen av vårt filmleie-tilbud, sier Tjønndal.

Canal Digital GOs filmbibliotek inneholder om lag 500 filmer fra SF Anytime. Antallet filmtitler vil i løpet av høsten øke til om lag 2000. De nærmeste månedene vil Canal Digital også foreta flere nye softwareoppdateringer for å forbedre brukeropplevelsen og legge til rette for enda flere nye muligheter for kunder med HDPVR.

Mer om Linux software for Canal Digitals HDPVR-dekodere på: http://parabol.canaldigital.no/Parabol/Aktuelt/Ny-software-pa-HD-PVR/