Cronograf AS

Casio på BASELWORLD 2013 med ny dristig design - tar sikte på å gjøre et uforglemmelig inntrykk under verdens største urmesse

Pressemelding   •   apr 18, 2013 14:41 CEST

TOKYO, 11. April 2013- Casio Computer Co Ltd, kunngjorde i dag at Casio sitt nye messeområde på BASELWORLD 2013 vil ha en fullstendig ny design. Verdens største UR messe, BASELWORLD 2013, vil bli holdt i Basel, Sveits, fra 25. April til 2. mai 2013. Casio sin nye messestand vil ha en særpreget design basert på begrepet innovasjon og funksjonalitet.

På messen vil Casio i år presentere analoge klokker som ved å utnytte selskapets opprinnelige sensor teknologi tilbyr nye unike verdier. Den nye messe standen måler opp til 7 meter i høyden og har formen av en DW-6900, verdens mest populære G-SHOCK modell. Denne klokken er en god representant for merket og står for den tøffhet og seighet som kjennetegner G-SHOCK, som i 2013  feirer sitt 30 års jubileum.
I forbindelse med at Casio i år flytter til hall 1.2, ble en 2-etasjers messestand planlagt, noe som resulterer i en betydelig utvidelse av gulvplass, fra 528 m2 i fjor til 768 m2 i år. I utstillingsområdet blir det bl.a. satt opp et tverrsnitt av en modell som viser den indre strukturen av en GW-A1000. Sammen med dette spesielle utstillingsområde som understreker G-SHOCK sin tøffhet, er det også utstilt en Racing bil fra Red Bull Racing formel 1 team som Casio støtter gjennom en samarbeidsavtale.

Basert på temaet «Moving Time Forward – The Sensor Chronograph» planlegger Casio å introdusere nye produkter på BASELWORLD 2013, som er like unike som Casio selv. Nye, spennende produkter vil bli offentliggjort for merkene: G-SHOCK, OCEANUS, PROTREK, EDIFICE, BABY-G og SHEEN.

Cronograf A/S er en norsk bedrift med en virksomhet som baserer seg på import og engross salg av urprodukter. Bedriften er eneimportør av Casio ur i Norge og har et vidt produktspekter innenfor Casio. Cronograf har over 25 år i urbransjen, hvilket garanterer for en høy faglig kompetanse og god service.