Norges Kampsportforbund

Celebert Wushu besøk fra Kina

Pressemelding   •   feb 10, 2011 06:30 CET

Lørdag 12. februar 2011 kl 18.00 kan du oppleve verdens beste utøvere i wushu (kinesisk kampkunst) dersom du finner veien til Oslo Konserthus. Troppen teller hele 27 personer og den skal også gi oppvisninger i Bergen søndag 13. februar 2011 kl 19.00 i Haukelandshallen.

Troppen består av utøvere fra Beijing Sport University og Chengdu Sport University. I 2010 besøkte en tilsvarende tropp Bergen og det ble braksuksess med meget spektakulære oppvisninger og nærmere 3.000 tilskuere.

Troppen som kommer i år er større og det er lagt opp en enda mer ambisiøs oppvisning enn sist. På programmet står bl. a. ulike stiler og våpenarter innen wushu, kamp, rytmisk gymnastikk, kinesisk folkedans, sportsdans, tradisjonell kinesisk folkesport og løvedans. Oppvisningene vil vare i ca 1 time og 30 minutter.

Det er Bergen Konfutse institutt som står som hovedarrangør for besøket. Mer opplysninger om oppvisningen kan du finne på www.konfutse.no

Oppvisningen i Oslo holdes lørdag 12. februar 2011, kl 18.00 i den store salen i Oslo Konserthus. Adgang koster kr 50.

Oppvisning i Bergen holdes søndag 13. februar 2011, kl 19.00 i Haukelandshallen. Adgang er gratis.

Fotografering, videoopptak og/eller bruk av blits er ikke tillatt uten avtale med hovedarrangør. Henvendelse til: konfutse@gmail.com

Billetter i Oslo:
Billettluke tel. 23 11 31 11
Billettservice tel. 815 33 133
www.okh.no
www.billettservice.no

Bestilte billetter kan hentes i Oslo Konserthus eller på Posten, Narvesen og 7-eleven. Billettkjøp kan også gjøres de samme steder.

Norges Kampsportforbund (NKF) er det tiende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu og wushu er de fremste konkurranseidrettene.