Dentsu Aegis Network Norge AS

Christian Fure overtar som ny leder av iProspect

Pressemelding   •   aug 11, 2015 10:22 CEST

Ny administrerende direktør for iProspect Norge er nå på plass etter at Magne Uppman bestemte seg for å slutte i selskapet. Uppman slutter nå for å starte et nytt teknologiselskap.

Den nye lederen er Christian Fure, som nå er digital direktør i morselskapet Dentsu Aegis Network Norge.

«Prosessen med å ansette en ny administrerende direktør i iProspect har vært særdeles omfattende og jeg har faktisk snakket med over 100 personer angående denne stillingen», sier Paal Fure. «Christian ble tilbudt stillingen høsten 2014. Da valgte han å takke nei fordi han ønsket å ferdigstille oppgaven med å omstrukturere vårt digitale tilbud i konsernet. Når han nå ett år senere velger å takke ja, er både jeg og ledergruppen i Dentsu Aegis Network Norge overbevist om at vi har rett mann på rett plass. Christian har hele tiden vært den sterkeste kandidaten til å lede iProspect inn i neste fase».

Christian har bakgrunn som digital direktør i mediebyrået Vizeum frem til 2013 og har siste halvannet året jobbet med å strukturere digitale tilbudet og organisering på tvers av Dentsu Aegis Network som eier både iProspect og Vizeum i tillegg til Carat, Isobar, PSlive og Amnet. Christian vil fortsette i rollen som digital direktør i Dentsu Aegis Network Norge i tillegg til stillingen som administrerende direktør for iProspect. Han vil også fortsette å være en del av konsernledelsen i Dentsu Aegis Network Norge.

Med sin lange fartstid i konsernet kjenner Christian både selskapet, medarbeiderne og kundene i iProspect svært godt noe som vil sikre en smidig overgang mellom de to lederne.

«Jeg er veldig motivert for å ta over etter Magne som leder i iProsepct. Magne har virkelig satt fotavtrykk i bransjen og sørget for at iProspect i dag er ledende i Norge innen performance marketing. iProspect har siden oppstart i 2007 skaffet seg en solid plattform for den ambisiøse strategien byrået har», sier Christian Fure.

Uppman har vært leder i iProspect siden 2011 og selskapet har under hans ledelse vokst fra å være et lite selskap med 6 ansatte til nå å telle over 50 medarbeidere og norges desidert største performance marketing byrå.

«Jeg gleder meg stort over at vi har fått en kapasitet som Christian til å ta over roret i iProspect. Han besitter en helt unik digital kompetanse, og er uten tvil den som best kan ta byrået videre inn i neste fase» sier Magne Uppman.

“Magne har gjort en formidabel jobb som leder for iProspect i sine år hos oss. Sammen med en fantastisk fin gjeng med flinke folk har han skapt resultater det står meget stor respekt av” sier Paal Fure. "Vi ønsker han lykke til videre, og håper han får en like spennende og krevende reise der han skal nå, som han har hatt hos oss."

Christian Fure begynner i stillingen som administreredne direktør for iProspect 1.oktober 2015. Magne Uppman trer samtidig ut av stillingen som administrende dirktør men vil fortsette å jobbe i selskapet ut året.

iProspect er Norges ledende digitale performance marketingbyrå og teller cirka 50 medarbeidere, fordelt over områdene søk, sosiale medier, analyse og annen digital markedsføring. Det er en del av Dentsu Aegis Network, som også har byråene Carat, Vizeum, Isobar, PS Live og Amnet.

Paal Fure

Konserndirektør Dentsu Aegis Network Norge