CMC Markets Norway

CMC Markets: 51 dager med oppgang på Oslo Børs, hva nå?

Pressemelding   •   nov 05, 2010 09:08 CET

Verdens børser fosser frem, og kunder med long posisjoner i CFDer av underliggende aksjemarkeder kan se tilbake på en formidabel oktobermåned. CMC Markets, avd. Oslo, hadde gjennom perioden en omsetning på 14 mrd. norske kroner som tilsvarer markedsverdien på Statoil Fuel & Retail. Av 35.000 transaksjoner var snittet på 380.000 NOK pr. handel.

Det er fantastisk å se hvordan vår Pattern Recognition* har gitt solide og treffsikre signaler for long-posisjoner i S&P 500 indeksen i USA, tyske DAX, OBX, og gullprisen siden lanseringen av analyseprogrammet i midten av september. Investorer som har vært tro til strategien om å følge vårt mønstergjenkjennelsesverktøy, har fått med seg en eneste gigantisk opptur, kommenterer markedsstrateg Ole Arntzen hos CMC Markets.

S&P500 indikerte videre oppgang ved bruddet opp igjennom motstandsnivået på 1.130 i midten av september. Resultatsessongen var deretter god nok til å løfte indeksen med nye estimater og utsikter. Indeksen er stadig det mest populære instrumentet å handle.

S&P500 viser årets høy fra 26. april på 1.220, og øvre targetboks på 1.280.

Siste halvdel av oktober ble en ren konsolidering (sidelengs) for EURUSD etter 6 ukers heftig oppgangen fra 1.2640 til 1.4160 i påvente av tirsdagens uttalelser fra Federal Reserve om ytterligere kvantitative lettelser (QE2) i tiden som kommer. Sentralbanken besluttet å kjøpe obligasjoner for USD 75 mrd. i måneden frem til slutten av juni 2011, noe som er mer enn markedet hadde forventet. Styringsrenten holdes fortsatt mellom 0% til 0.25.

En videre oppgang i Euroen kan gi den Europeiske sentralbanken er utfordring, gitt at europeiske land trenger en lavere Euro for å hjelpe med gjeldssituasjonen og stimulere til ytterligere vekst.

Fjorårets høy var 1.5140. CMC Markets Michael Hewson i London, sier at valutaparet har motstand ved 1.4520 fra 2008 og ved all-time-high på 1.6040, om valutakrysset fortsetter oppover.

EUR USD, Bullish Pattern, targetboks 1.4260 - 1.4600 innen november 2010.

USD NOK er sårbar for test av støttenivået på 5.46 innen året. "5.2 må vente på seg - jeg er forsiktig med m.h.t. den økende spreaden på obligasjoner i Euro-sonen, som kan tynge Euroen tidlig neste år og gi stabilitet til USD", sier Ashraf Laidi, sjefsanalytikeren i CMC Markets.

USD NOK, Bearish Pattern, targetboks 5.6660 - 5.1700 innen februar 2011.

Nedenfor er kursutviklingen på Norsk Hydro, som er den 3. mest populære CFDen av underliggende aksjer på Oslo Børs. Aksjen har tradet sidelengs siden begynnelsen av oktober, men har etter 3. kvartals fremleggelsen i forrige uke våknet til liv igjen.

NORSK HYDRO (NHY), Bullish Pattern, targetboks 41 - 48.2 innen januar 2011.

Mest populære CFDs i oktober.

S&P 500

DOW JONES

OLJE

Mest populære råvarer i oktober.

OLJE

GULL

HVETE

4.

SØLV

5.

KOBBER

Mest populære FX i oktober:

EUR USD

USD NOK

USD JPY

* Pattern Recognition: Tidligere pressemelding . Video av analyseprogrammet . Basert på historisk data og kursutvikling kan samtlige av CMC Markets' over 5.000 finansielle instrumenter scannes for kjøps og salgs muligheter. Analyseprogrammet gir en unik tilgang på enkelt å identifisere tradingmuligheter og potensielle kommende short eller long kandidater. Koprtsiktig eller langsiktig. Scanningen gir investor indikasjoner på en sannsynlighet for fremtidig kursutvikling for videre kursutvikling og er ikke anbefalinger.

Om CMC Markets: CMC Markets er et av verdens ledende selskaper innen finansiell realtidshandel på internett. Selskapet ble etablert i England og har idag mer enn 20 kontorer på fire kontinenter med kunder i 100 land. Vårt mål er å gi private investorer samme forutsetninger som institusjonelle aktører igjennom en global tradingplattform for handel av CFDs på aksjer, indekser, råvarer og valuta, 24 timer i døgnet, short som long. Dette gir investorer og tradere enorm fleksibilitet og fantastiske muligheter i de finansielle markedene. Les mer på http://www.cmcmarkets.no/

Kontaktperson(er):

Adm Dir - Nicolay Eger Telefon:22019700 Mobil:41440779 E-post:p.eger@cmcmarkets.com Ole Arntzen Telefon:2201 9727 Mobil:
E-post:O.Arntzen@cmcmarkets.com