Finnair Norge

CNN: "Finnair har en av verdens beste lounger"

Pressemelding   •   aug 31, 2012 09:13 CEST

Nyhetskanalen CNN har valgt ut verdens ti beste flyplasslounger. Finnairs lounge på Helsinki flyplass er en av dem. Ifølge CNN kjennetegnes Finnairs lounge av enkelhet og omtanke. CNN nyter den elegante finske og nordiske møbeldesignen og finner den pent pådekkede bufféen velsmakende. Ekstra pluss til kveldsbufféen for Finnairs passasjerer som flyr til Asia ved midnatt.

Men mest imponert er CNN av loungens tekniske utrustning. Helt "eksepsjonelt" mener CNN om det trådløse systemet PowerKiss for lading av mobiler. Nyhetskanalens utsendte ser også frem til utvidelsen av loungen som skal være ferdig i vinter, med blant annet ekte finsk sauna.

Helsinki flyplass reduserer miljøpåvirkningen
Helsinki flyplass har redusert sine CO2-utslipp med 2474 tonn i 2011 sammenlignet med året før. Det tilsvarer 0,4 kg mindre utslipp per passasjer. Flytrafikken står i dag for to prosent av de globale CO2-utslippene. Cirka fem prosent av dette forårsakes av flyplassene.
Finavia, som driver flyplassen, har iverksatt en rekke konkrete tiltak for å redusere utslippene. Det dreier seg blant annet om mer effektiv energibruk, finjustering av varmesystemer, optimert belysning og opplæring av flyplassens tankbilsjåfører til å kjøre mer drivstofføkonomisk. Dermed har Helsinki flyplass oppnådd nivå 2 når det gjelder "Airport Carbon Accreditation Emission Reduction".

Enda mer underholdning ombord hos FinnairNå er det enda morsommere å fly interkontinentalt med Finnair. Aldri før har selskapet kunnet tilby et så omfattende fornøyelsestilbud som nå. Du velger mellom 30 filmer, 60 lydkanaler og 20 radiokanaler. Finnairs Skandinaviasjef Kenneth Gillberg sier at Finnair legger til ti nye premierefilmer hver måned: - Vi har nettopp åpnet en ny nettside for deg som vil sjekke filmutvalget ombord i forkant av neste reise. Klikk her for å lese mer!

Finnair og S7 – smarteste veien til Sentral-Asia
Stadig flere norske forretningsreisende og turister har funnet den raskeste og mest klimasmarte veien til Sentral-Asia. Den går via Helsinki. Dette takket være Finnairs vellykkede samarbeid med Russlands topprankede flyselskap - oneworld-partneren S7 Airlines - som utelukkende flyr med moderne Airbus og Boeing. S7 flyr til 55 destinasjoner i ni land i Sentral-Asia: Armenia, Azerbaijan, Georgia, Kazakhstan, Kirgisistan, Moldavia, Tadzjikistan, Turkmenistan og Uzbekistan fra selskapets hjemmebase, Moskva Domodedovo-flyplassen.

American Airlines til Chicago fra 14. juni 2013
American Airlines' rute mellom Helsinki og Chicago har blitt en suksess etter bare to år. Nå satser Finnairs oneworld-partner på en fortsettelse også til neste år. Allerede nå er ruten lagt inn i bookingsystemet i perioden 14. juni til 27. oktober 2013. Finnairs Skandinaviasjef Kenneth Gillberg ønsker satsingen velkommen:
–Ruten har hatt en fin utvikling når det gjelder antall passasjerer. Også våre norske kunder har oppdaget den. Chicago er dessuten en av Nord-Amerikas største hub'er for flyvninger videre innenfor USA og til Sør-Amerika.