Coca-Cola Enterprises Norge AS

Coca-Cola Norge velger ny norsk samarbeidspartner

Pressemelding   •   feb 09, 2016 10:09 CET

(Oslo, 9. februar) For første gang på flere år har Coca-Cola Norge inngått en fast samarbeidsavtale med et lokalt reklamebyrå. Framover er det norske ANTI som skal være med og utvikle flere av kampanjene til Coca-Cola sine merkevarer her til lands. Å løfte frem den gode smaken og valgmulighetene som Coca-Cola tilbyr blir et viktig fokusområde.

De siste årene har ikke Coca-Cola hatt en fast samarbeidsavtale med et norsk reklamebyrå, og det er i stor grad internasjonale reklamebyråer som har blitt brukt til Coca-Cola Norge sine lokale kampanjer. Fem byråer ble invitert til pitch, og konkurransen i toppen var tøff. Valget falt på ANTI, som vil jobbe tett med Coca-Cola Norge når lokale kampanjer skal rulles ut i tiden som kommer.

Høy kvalitet på bidragene

Det var høy kvalitet på bidragene fra de ulike byråene, men spesielt ANTI sitt syn på merkevarebygging gjorde at de skilte seg ut.

– Både markedet og markedsføringen har endret seg i raskt tempo de siste årene, og vi må tilpasse oss disse forandringene. ANTI leverte det lille ekstra som beviste at de er en god match for oss med tanke på hvordan vi ønsker å jobbe med våre merkevarer fremover. Nå ser vi virkelig frem mot et spennende samarbeid, sier Anne-Marit Ihlen, Franchise Marketing Manager i Coca-Cola Norge.

Å tenke nytt er også noe ANTI kommer til å fokusere på i arbeidet med Coca-Cola.

– Vi synes det er utrolig spennende at Coca-Cola har valgt ANTI og jeg tror det er vårt tankesett og hva vi står for, «a new type of interference», som har trigget dem til å velge oss. Med teamet hos Coca-Cola og teamet hos oss vet jeg vi skal klare å utfordre dem på en ny og annerledes måte, sier medgründer og administrerende direktør i ANTI, Kenneth Pedersen.

Ny merkevarestrategi med fokus på valgmuligheter

I januar lanserte Coca-Cola en ny global kampanje «Taste the feeling», og en ny «One brand» strategi, hvor de fire ulike Coca-Cola variantene nå er samlet under én og samme merkevare. Fokuset fremover vil være å løfte frem den gode smaken og valgmulighetene som Coca-Cola tilbyr, både med og uten sukker.

– Vi har mange spennende prosjekter på gang i 2016, og gleder oss til å utvikle og gjennomføre gode ideer sammen med ANTI fremover, avslutter Anne-Marit Ihlen hos Coca-Cola.

For mer informasjon

Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Enterprises Norge AS

The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. På verdensbasis har Coca-Cola mer enn 400 ulike produkter. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926, og Coca-Cola bygde sin første fabrikk i Norge i 1997/98. Siden 2010 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge, mens Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola, Coca-Cola zero, Coca-Cola life, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Nestea, Minute Maid, Burn, Urge Intense, Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 700 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har 9 ansatte i Norge. Se www.coca-cola.no for mer informasjon eller vår nettside om samfunnsansvar: http://cceansvar.no/.