Coca-Cola Enterprises Norge AS

Coca-Cola sin populære juletrailer har startet årets Norgesturné

Pressemelding   •   nov 30, 2011 14:50 CET

For tolvte året på rad skal Coca-Cola sin Christmas Caravan glede både store og små i Norge. Juleturneen til den populære juletraileren starter i Alta 30. november, og avsluttes i Gjøvik bittelille julaften.  Traileren er kjent fra Coca-Cola sin klassiske julereklame.

For veldig mange begynner julen når Christmas Caravan dukker opp i den kjente julereklamen, og høydepunktet er når lastebilen dukker opp på hjemstedet til forventningsfulle innbyggere. Coca-Cola har hvert år siden 1999 sendt juletraileren på turné, og det har blitt en hyggelig tradisjon for mange nordmenn.

- Tradisjonen med juletraileren har blitt svært populær her til lands, og vi får mange henvendelser fra håpefulle forbrukere som håper å se den i reklamefilmen på TV – eller aller helst i virkeligheten. Mange får ønsket sitt oppfylt i år. I tillegg til at vi viser reklamefilmen på TV og kino vil ”Christmas Caravan” stoppe 20 ulike steder i Norge før den parkerer bittelille julaften, sier Vibeke Hansen, kommunikasjonssjef i Coca-Cola Enterprises Norge.

Coca-Cola Enterprises Norge har et fullpakket program med juleaktiviteter i år. Juletraileren er lastet med en mobil juleutstilling, publikumskonkurranser, julemusikk og selvfølgelig Coca-Cola sin egen julenisse som stiller opp på bilder og tar imot julegaveønsker fra store og små. En storskjerm viser en kavalkade av de beste julereklamene til Coca-Cola, inkludert klassikeren ”Holidays are coming”, der juletraileren selv er sentral.

Coca-Cola har pyntet ”julevinduet” på nett

Coca-Cola har selvsagt pyntet sitt virtuelle julevindu www.coke.no . Her kan besøkende finne ut når juletraileren kommer til deres hjemsted, de kan sende varme julehilsener og digitale gaver til dem de er glad i – eller laste ned Coca-Cola sin juleapp til mobiltelefonen.

Se våre julereklamer på Youtube: http://www.youtube.com/cocacolanorge

Her finner du både en klassiske julereklamen ”Holidays are coming” finner der her og årets julereklame ”Snowglobe” som ruller på norsk TV.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Vibeke Hansen, kommunikasjonssjef i Coca-Cola Enterprises Norge.

Tlf: 990 13 349. E-post: vibeke@coke.no

Om Coca-Cola

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises Norge As leverte 288,5 millioner liter alkoholfrie drikkevarer i det norske markedet i 2010.