Orkla Confectionery & Snacks Norge

Comeback for Deilige Damer

Pressemelding   •   feb 05, 2013 13:41 CET

Labandamene er tilbake, og enda bedre. Laban Deilige Damer vil gjenerobre godteskålen – og ikke minst Seigmennenes hjerter.

I 2001 fikk Laban Seigmenn sine første, etterlengtede kjærester. Laban Seigdamer hadde frodige former, fristende smaker og sukkersøtt strø. Forholdet fikk en romantisk start, men på tross av velvilje fra begge parter, bestod ikke forholdet tidens tann.

Laban var etterpå sammen med Fruktige Seigdamer, - uten sukkerstrø. De Fruktige damene forsvant ut av bildet i 2011, og Laban har siden vært alene.

- Laben Seigmenn og de første Seigdamene har alltid hatt en god tone, og det er hyggelig om de finner tilbake til hverandre. De ligner hverandre i konsistens, og Laban har alltid hatt en forkjærlighet for damer rullet i sukker. Samtidig er det slik at motsetninger tiltrekker hverandre. Laban Deilige Damer har runde former og helt andre smaker enn Seigmenn, sier produktsjef for Laban, Siri Bryntesen Finstad.

For å vinne tilbake Seigmennene, har Laban Deilige Damer lagt seg i formen for å bli enda mer smakfulle enn tidligere. Damene kommer i frisk jordbær, mango, fersken, mandarin og plomme, og lanseres i februar.

- Laban er et satsingsområde for Nidar, og er godt for den lekne. Nå vil vi spre flørt, lek og moro over hele landet, avslutter Finstad.

Nidar ble etablert i 1912 som en rent trøndersk bedrift. Siden den gang har Nidar utviklet seg til å bli en ledende leverandør av godterier i Norge.

Nidar har en stolt arv av gamle merkevarer; sjokolade og andre godterier som vi husker fra barndommen. Samtidig satser Nidar hele tiden på fornyelse og utvikling av nye godterier. Både utviklingen og produksjonen av Nidars godterier skjer ved fabrikken i Trondheim.