IKM Gruppen

ConocoPhillips tildeler IKM Testing ærefull pris

Pressemelding   •   jun 12, 2017 14:21 CEST

I 2015 startet ConocoPhillips et globalt program (Supplier Recognition Awards) for å hedre leverandører som har hatt en positiv innvirkning på ConocoPhillips virksomhet gjennom eksepsjonell ledelse og gjennomføring som komplementerer og samsvarer med ConocoPhillips SPIRIT verdier. Priser blir utdelt i to kategorier som reflekterer ConocoPhillips mål og prioriteringer; ‘business execution’ og ‘doing business better’. Leverandører blir nominert av ConocoPhillips forretningsenheter over hele verden og vinnere blir valgt av et tverrfaglig panel blant ConocoPhillips senior ledelse.

IKM Testing er meget glade for at ConocoPhillips nominerte IKM Testing for vår gjennomføringsevne (business execution) og utropte IKM Testing som vinner av ‘Supplier Recognition Award -2016’.

Juryen hos ConocoPhillips begrunnet prisen med; IKM Testing AS spilte en kritisk rolle under revisjonsstansen på Ekofisk i 2016. IKM Testing gjennomførte rengjøring av store system med nye metoder, samt nitrogen helium lekkasjetesting på over 3000 koplinger og flenseforbindelser. IKM Testing gjennomførte et utfordrende arbeidsomfang i henhold til plan, på budsjett og uten HMS hendelser. IKM Testing har påvirket ConocoPhillips til å implementere nye arbeidsmetoder som sparer selskapet for betydelig med tid og kost, og gjennomføringsmodellen vil bli brukt i fremtidige revisjonsstanser.

ConocoPhillips sin ledelse besøkte IKM Testing på Sola og personlig overleverte statuetten til Ståle Kyllingstad (CEO) og Vidar Haugland (Vice President).

"Dette er stor stas for oss. Vi er stolte og svært takknemlige for å motta prisen. Vi har vi vist at store, kompliserte oppdrag kan gjennomføres effektivt og kostbesparende uten å gå på bekostning av sikkerhet og god HMS. Gode og effektive løsninger ble oppnådd gjennom tett samarbeid med kunde i planleggingsfase." sier Vidar Haugland.

IKM Testing utførte et stort antall arbeidstimer fordelt på 14 plattformer på Ekofisk og Eldfisk feltet i en travel revisjonsstans sommeren 2016. Oppstart av produksjon ble gjennomført uten noen lekkasjer.

IKM Testing

IKM Testing AS sysselsetter rundt 450 ansatte i Norge og er et selskap i IKM Gruppen. Selskapet er en ledende leverandør av tjenester innen testing, rengjøring og inspeksjon. Innen alle våre fagområder har vi spisskompetanse, stor utstyrspark og flerfaglig personell for utførelse. IKM Testing har hovedkontor på Sola, avdelingskontor i Bergen, Kristiansund og Hammerfest. Internasjonalt har vi datterselskap i Canada, Spania, Polen, Korea, Singapore, Malaysia, Thailand, Brasil, Mexico, Australia og Storbritannia.

Budsjettert omsetning i 2017 for IKM Testing sine selskaper i inn- og utland er NOK 1740 mill.

Om IKM Gruppen

IKM er en multidisiplin leverandør til olje- og offshoreindustrien der vekst er et satsningsområde: vekst i omsetning, vekst i fortjeneste og vekst i antall leverte tjenester og produkter. IKM vil fortsette med nyetableringer, oppkjøp og allianser, slik at vi stadig utvikler oss som en kvalitetsleverandør.

IKM Gruppen sysselsetter i dag ca. 2450 ansatte og har en budsjettert omsetning for 2017 på 3,5 milliarder NOK.