Coop Norge

Coop Extra runder 150

Pressemelding   •   mai 14, 2014 07:00 CEST

Coop Extra er blitt et suksesskonsept for Coop, og den nye lavpriskjeden har vokst med rekordfart. I dag åpner butikk nummer 150.

– Dette skal feires over hele landet og alle Extra-kundene er velkomne til å spise marsipankake – vi har bestilt hele 85 000 stykker. Dessuten har vi ekstra gode tilbud i butikken, blant annet selger vi 17. mai-flagg til én krone stykk, sier kjededirektør Håvard Jensen i Coop Extra.

Suksess-konsept
Med lave priser, stort utvalg av ferskvarer og et godt utvalg innen faghandel, fremstår Coop Extra som en billigbutikk med supermarkedsutvalg. Kjeden har blitt en stor suksess. Siden den første butikken åpnet i 2006, har det vært stor pågang fra lokale samvirkelag som vil åpne Coop Extra-butikker.
– Bare i fjor høst åpnet vi mellom fire og seks nye butikker i uken. De to siste årene har vi vært den dagligvarekjedene med størst organisk vekst. Nå feirer vi åpningen av butikk nummer 150, men vi stopper ikke med det, sier Jensen.

Extra-fest på Sørlandet
Det er Coop Extra i sentrum av Kristiansand, som blir kjedens butikk nummer 150 når denne åpner i dag onsdag 14. mai.
– Vi er veldig fornøyd med å få Coop Extra hit, og jeg vet at også kundene våre vil sette pris på dette. De får en lavprisbutikk med et vareutvalg som er langt bredere enn i andre lavpriskjeder, sier Kay Arne Nedrejord,  viseadm.dir i Forbrukersamvirket Sør. Han lover å by på litt ekstra festivitas i forbindelse med åpningen.

Ekspanderer videre
Den raske veksten av Coop Extra-butikker skjer i hovedsak ved omprofilering av Coop Mega og Coop Prix. Men i tillegg er det en del rene nyåpninger. Bare i løpet av mai og juni åpnes det hele 14 nye butikker, og Coops mål er å passere 200 butikker i løpet av 2014.

Om Coop Extra

Coop Extra er en butikkjede eid av Coop, som igjen eies av norske forbrukere. Coop Extra er en lavpriskjede, med billige matvarer, stort utvalg av ferskvarer og et godt utvalg av faghandel. Kjeden omsatte for 4,5 milliarder i 2013.

Les mer: coop.no/Butikkene/Coop-Extra