Coop Norge

Coop HotellKupp økte med over 60 prosent

Pressemelding   •   jan 26, 2010 09:59 CET

Stadig flere får øynene opp for Coop HotellKupp. Tilbudet er blitt svært populært for de som skal besøke slekt og venner, eller en storby for å gå på revy, teater eller konsert. Coop HotellKupp tilbyr to netter for to personer inklusiv frokost til 1498 kroner.

Økte i krisetid

Samtidig som hotellene totalt sett opplevde en nedgang i antall overnattinger i fjor, økte Coop HotellKupp med over 60 prosent. I så måte påvirket Coop HotellKupp norsk reiselivsnæring positivt med 140.000 leverte romdøgn i fjor.

- Dette må sies å være svært bra sett i lys av finanskrisen, sier informasjonsdirektør Bjørn V. Kløvstad i Coop Norge Handel, som mener årsakene til suksessen er:

- Vi kan tilby faste lave priser, og gode hoteller over hele landet. Det er enkelt å bestille via coop.no eller telefon. Og sett fra hotellenes side får de på en enkel måte solgt ledig kapasitet.

Ett av Norges største ”reisebyrå”

Coop HotellKupp er trolig ett av Norges største ”reisebyrå”. Siden oppstarten i 2004 er det registrert 225.000 bestillinger gjennom Coops hotellformidlingstjeneste. Det tilsvarer 450.000 gjestedøgn.

I tillegg fikk Coops medlemmer gunstig pris på ca. 30.000 romdøgn i utlandet. Coop HotellKupp gir rimelig innkvartering på tre- eller fire-stjerners hotell med frokost inkludert - der det er ledig over hele Norge, i de andre nordiske landene, i Baltikum og Europa.

Store besparelser

- I det siste er tilbudet om familierom utvidet, og blitt svært populært hos medlemmene, opplyser Kløvstad. 80 prosent av bookingene gjennom Coop HotellKupp gjøres i Norge, de resterende gjøres hovedsakelig i Sverige og Danmark.

- Samlet sparte våre medlemmer i fjor 52 millioner kroner på Coop HotellKupp kontra ordinære priser, opplyser Kløvstad. Coop HotellKupp er kun tilgjengelig for Coops 1,2 millioner medlemmer.

For mer informasjon:
Informasjonsdirektør i Coop Norge, Bjørn V. Kløvstad, mobil 950 45 688

Du kan lese mer om Coop HotellKupp på www.coop.no

Coop er Norges eneste medlemseide dagligvarekjede som drives av 133 samvirkelag. Bak disse står rundt 1,2 millioner medlemmer. Coop driver detaljhandel, eiendoms- og industrivirksomhet. Samvirkelagene er organisert i fellesorganisasjonen Coop Norge SA. Gjennom datterselskapet Coop Norge Handel AS driver selskapet grossist-, logistikk- og kjedevirksomhet, mens datterselskapet Coop Norge Eiendom AS driver kjøp, salg, utvikling og forvaltning av eiendom. Coop driver i dag rundt 870 dagligvarebutikker innenfor egne kjedekonsepter i tillegg en del kjedeløse. Coop driver også rundt 20 store byggevarehus og flere faghandelsprofiler i ulike bransjer. Til sammen har Coop cirka 1.200 butikker over hele landet.