Coop Norge

Coop tilbakekaller Coop fryste Skogsbær 300 g fra markedet

Pressemelding   •   jan 03, 2014 19:00 CET

Coop Norge tilbakekaller Coop fryste skogsbær 300 gram fordi det er påvist norovirus i bringebær i blandingen.

Produktet har strekkode (GTIN) 7340011360421. Pakninger med følgende pakkedatoer kan være infisert med norovirus: 30.10.2013, 13.11.2013 og 20.11.2013. Pakninger med disse pakkedatoene er fjernet fra alle Coop-butikker.

- Det er viktig at alle kunder som har kjøpt Coop fryste skogsbær merket med en av de aktuelle pakkedatoene, og som fortsatt har disse i fryseren, kaster bærene eller leverer dem tilbake i en av Coop-butikkene. De vil selvsagt få igjen pengene. Vi beklager det inntrufne, sier konstituert informasjonsdirektør Kristin Paus i Coop Norge.

Hvis norovirus-infiserte bær ikke varmebehandles så viruset drepes, kan det oppstå sykdom. Symptomene er oppkast, kvalme og diaré. I tillegg kan hodepine, magesmerter og feber forekomme. Sykdom oppstår vanligvis ett til to døgn etter smitte. Varighet er én til tre døgn.

Coop er en av fire store dagligvareaktører i Norge og driver i dag 820 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Coop Obs!, Coop Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Smart Club. Coop har også 30 store byggevarehus og flere faghandelsprofiler. I tillegg til detaljhandel driver Coop eiendoms- og industrivirksomhet. Coop eies av kundene selv gjennom deres medlemskap i et av 109 samvirkelag. Per i dag har Coop 1,39 millioner medlemmer.