Ving Norge AS

Cruisefeber!

Pressemelding   •   feb 24, 2016 09:45 CET

VERDENS STØRSTE: Om bord i Harmony of the Seas finner du alt du kan forvente deg av et luksusskip - og litt til!

Ving har doblet salget av sommercruise sammenlignet med fjoråret. Ett av trekkplastrene er verdens største cruiseskip som seiler i Middelhavet til sommeren.

- RCCLs nye flaggskip, Harmony of the Seas har vekket nysgjerrigheten hos mange. Med en ti-etasjes vannsklie, zipline, klatrevegg og surfesimulater er dette kanskje verdens største lekeplass til havs, smiler informasjonsansvarlig Elisabeth Larsen-Vonstett i Ving.

I følge Larsen-Vonstett er det mange som setter pris på å kunne bestille full pakke hos en og samme feriearrangør.

- Pakkene våre inkluderer både fly, hotellovernattinger og selve cruiset. Dette har hatt mye å si for den store etterspørselen, tror hun.

Mange har også oppdaget de økonomiske fordelene ved å reise på cruise i lavsesongene før og etter skoleferien.

- Vår og høst er prisene på sitt laveste. Da kan du få fly, en hotellovernatting og en uke på cruise med helpensjon for drøyt 6000 kroner*. Det er billig!

Fakta
Ving samarbeider med Royal Caribbean International, Celebrity Cruises og Costa Cruises. Samarbeidet inkluderer nærmere 30 skip som seiler rundt 70 ulike ruter i Karibia, Dubai, Middelhavet og Det indiske hav. Det mest populære skipet er Costa Diadema.

Cruisepakker
Karibia - 40 cruisepakker
Middelhavet – 43 cruisepakker
Dubai – 5 cruisepakker
Det indiske hav – 1 cruisepakke

*Priseksempel:
Fra 6 645 kroner per person.
Rutefly fra Oslo til Barcelona t/r
1 natt på 4-stjerners hotell i Barcelona
1 uke Middelhavscruise med helpensjon om bord i Costa Diadema
Priseksempelet gjelder april 2016.

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 300 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig.