JUST EAT.no

CURRY UP OG LEVER!

Pressemelding   •   jul 10, 2013 12:30 CEST

Førstegangsfødende på overtid spiser sterkt krydret mat for å få i gang fødselen, og JUST EAT leverer mat på kongelig vis.

Oslo, Onsdag 10 Juli, 2013: Spør du en kommende mor som har passert termindatoen, så vil hun nok fortelle deg at å gå gravid i over 40 uker kan drive en hver til vanvidd, og få deg til å prøve alle mulige desperate metoder for å få fart på sakene.

I en ny undersøkelse gjennomført for JUST EAT, verdens største nettportal for bestilling av take away, så viser det seg at 39% av alle gravide britiske kvinner har prøvd å spise sterk indisk mat i et desperat forsøk på å sette igang fødselen.

Mens Storbritannia venter i spenning på at den kongelige nykomlingen skal bli født, så har JUST EAT levert mat på kongelig vis for å markere sitt noe spesielle tilbud til kronprinsparet. Nettportalen tilbyr nemlig Kate og William gratis take away resten av livet, hvis de oppkaller sin nyfødte etter JUST EAT sin reklamefigur Mr Mozzarella.

I samme undersøkelse[1] fant JUST EAT ut at i over halvparten (58%) av tilfellene, så er det førstegangsfødende kvinner som tyr til sterk mat for å få ting i gang. For Kate Middleton kan det jo være greit å vite at den hotteste indiske retten som flest gravide tester er vindaloo. Denne retten kom på førsteplass før madras, jalfrezi og masala i spørreundersøkelsen. JUST EAT sitt tilbud om gratis take away resten av livet kan også komme til nytte! Seks av ti (59%) svarte nemlig at de ikke hadde særlig mye tid og ork til matlaging når babyen endelig er i hus.

Graham Corfield, Direktør for JUST EAT i Storbritannia kommenterte undersøkelsen:

“Indisk mat kan være en redning for gravide kvinner på overtid. Take away kan også komme til nytte når babyen er i hus etter fødselen, siden nybakte foreldre ofte har andre og viktigere ting å tenke på enn matlaging og oppvask i denne perioden.

[1] Undersøkelse av tilsammen 358 JUST EAT kunder gjennomført 28 Juni – 2 Juli 2013

JUST EAT ble lansert i Danmark i 2001 og har sitt hovedkontor i London. Selskapet er etablert i 13 land (inkludert Norge) og genererer tilsammen £800 Mill i omsetning til restaurantindustrien hvert år. Over 36,000 take away restauranter er med i tjenesten og tilbyr sine kunder en effektiv og sømløs nettbestillingstjeneste. JUST EAT var på TechCrunch sin Europe Top 100 Index liste og tjenesten var også nominert til Postens netthandelspris i kategorien ”Innovasjonsprisen” 2011 her i Norge.