Drabant Music

deLillos er ute med sitt 16. album

Pressemelding   •   okt 28, 2016 07:30 CEST

Hør Peiling på seiling  SpotifyTidal eller iTunes

Peiling på seiling fikk sin fødsel på en lang flytur fra Oslo til Kirkenes da Lars Lillo satt med MacBooken sin full av små ideer han hadde spilt inn.

– Jeg fikk et innfall om å begynne å sette sammen disse bitene og se hva som kom ut av dem, om jeg kunne sette sammen en plate. Jeg klarte å gi alt en slags rekkefølge og gjorde det ganske fort. Da jeg begynte å skrive tekster hadde jeg den første klar på ti minutter, og da jeg landet hadde jeg skrevet fem eller seks tekster. Jeg ble ganske ivrig, nesten litt besatt, og ganske fort satt vi med 17-18 låter da bidragene fra Beckstrøm og Lundevall også kom inn. Det gikk fra et slags nullpunkt til full plate på veldig kort tid, sier Lars.

Lars Beckstrøm har skrevet «Jesusmannen» og «Bare meg», Lars Lundevall «Leve enda mer», mens Lars Lillo står for resten. Alle de fire deLillos-medlemmene er tydelig entusiastiske over den nye platen, og mener en god del av fortjenesten tilfaller produsent Martin Horntveth (kjent trommeslager fra Jaga Jazzist).

Tirsdag 1. november spiller de en releasekonsert på Krøsset i Oslo. Mer informasjon om det finner du her! (Ps! Den er nesten utsolgt).

// Følg deLillos på Facebook, Instagram og Twitter for oppdateringer. //

Drabant Music er et nyoppstartet plateselskap som jobber med CC Cowboys, Raga Rockers, deLillos, The Dogs, Tommy Tokyo, Natasja Holmboe, Zuma, Narum og Waaktaar & Zoe.