DNE

Den norske emballasjeforening - Stor samling av bedrifter på det norske fellesområdet under Scanpack

Pressemelding  •  15-10-2012 09:29 CEST

PRESSEMELDING

Fra Den norske emballasjeforening

Stor samling av bedrifter på det norske fellesområdet under Scanpack

Scanpack-messen går av stabelen i Gøteborg 23.-26. oktober. Den norske emballasjeforening (DNE) har ansvaret for 834 kvadratmeter, fordelt på fem blokker i den sentralt plasserte C-hallen. På grunn av svært gunstig beliggenhet, er C-hallen et attraktivt sted for utstillerne og interessen for å sikre seg plass på fellesområdet har vært rekordstor i år.

Hele 14 bedrifter fra både produsent- og leverandørsiden

Aldri før har interessen for å stille ut sammen vært større og det har dessverre vært flere bedrifter vi ikke har klart å skaffe stand til på det vel 800 kvadratmeter store området. 14 bedrifter har fått plass og dette er 5 færre enn i 2009 – årsaken er at flere av utstillerne har større stand nå enn forrige gang. De 14 representerer både produsent- og leverandørleddet innenfor emballasjeindustrien, de besøkende får dermed mulighet til å snakke med folk med erfaring fra flere ledd av verdikjeden bare på dette området.

De 14 bedriftene er:

• ACT-Logimark
  • A-Pac  AS
  • Bergen Plastics AS
  • Bewi Norplasta AS
  • Glomma Papp AS
  • Maskinpakking AS
  • Moltzau Plasttrykk AS
  • Noreko AS
  • Norner AS
  • Nor-Reg Systems AS
  • Rikter Svendsen AS
  • SCHÜTZ Nordic AS
  • Skipnes Etikett AS
  • Stenqvist AS

En unik mulighet
Årets store antall deltagere på fellesområdet gir også de ansatte i deltagerbedriftene en unik mulighet til å bygge et nyttig nettverk og utveksle spennende produkt- og bransjeerfaring. Noe som igjen kan komme både deres egen bedrift, andre bedrifter og – ikke minst – forbrukerne til gode.

DNE til tjeneste!
Under messen vil DNE fungere som servicetorg for de 14 utstillerne og andre besøkende på området. Emballasjeforeningens stand er på rundt 30 kvadratmeter og inneholder blant annet informasjon om utstillerne, kartskisse over fellesområdet, opplysninger om aktiviteter og annen relevant informasjon relatert til det over 800 kvadratmeter store området.

Utstillere:

ACT Gruppen er totalleverandør av industrielle merke, kontroll og systemløsninger til industri og handelsbedrifter i Skandinavia

ACT Gruppen består av ACT Logimark AS Norge, ACT System Skandinavia , ACT Logimark AB Sverige og ACT Logimark A/S Danmark.

ACT Gruppen har siden etableringen i 1990 bygget opp et omfattende leveringsprogram og en unik kompetanse innen våre fagfelt. ACT Gruppen leverer maskiner, utstyr og løsninger til alle bransjer. Blant våre kunder finnes noen av de største og mest kravstore bedrifter i Skandinavia. Våre løsninger er industrielle, robuste og ofte skreddersydd for kunde. ACT Gruppens salgsorganisasjon og tekniske avdeling består av medarbeidere med spesialkompetanse innen ulike bransjer. www.act-gruppen.com

Stand nr: C02:40

A-Pac AS har gjennom flere ti-år levert emballasje fra ledende emballasjeprodusenter i Europa og USA til norsk dagligvarehandel, kiosker, hoteller, flyselskaper og bensinstasjoner. Gjennom sitt datterselskap A-Pac AS er disse leveranser også utvidet til å omfatte norsk næringsmiddelindustri. Begge selskaper er fokusert på å utvikle og presentere nye emballasjeløsninger i tråd med markedskrav og moderne logistikksystemer. www.andersens.no eller www.a-pac.no
Stand nr: C04:26

Bergen Plastics AS er en ledende norsk produsent av sprøytestøpt plast emballasje til næringsmidler, kosmetikk og vaskemidler. Vår styrke ligger i moderne maskin park, egen utvikling og design avdeling og godt utviklede kvalitets systemer. www.bergen-plastics.no
Stand nr: C04:32

Bewi Norplasta AS, Bewi Norplasta er en ledende produsent av sprøytestøpte plastprodukter. Med stor bredde i maskinparken og et betydelig antall standardprodukter leverer vi løsninger til mange ulike bransjer.

I egen utviklingsavdeling utvikles nye produkter til egen portefølje og skreddersydde produkt på oppdrag fra kunde. www.norplasta.com
Stand nr: C04:40

Glomma Papp AS ble etablert i 1931. Bedriften er i dag organisert i to avdelinger, emballasje og display. Vi tilbyr emballasje i standard utførelse, og spesial løsninger for både emballasje og display. www.glommapapp.no
Stand nr: C03:24

Maskinpakking AS er Norges ledende bedrift for kontraktsproduksjon og pakking med mer enn 50 års erfaring.

Maskinpakking er størst innenfor tørre næringsmidler og har betydelig produksjon for store organisasjoner.

Maskinpakking har et produksjonsvolum på mer enn 3000 tonn næringsmidler årlig. Mesteparten av dette kjøpes inn av Maskinpakking og blandes internt i henhold til kundens resepter.

Maskinpakking har mer enn 100 maskiner står til disposisjon for produksjon og pakking av dine varer. Maskinpakking er en norsk, privateid og uavhengig virksomhet. www.maskinpakking.no
Stand
nr: C02:24

Moltzau AS har en emballasjeproduksjon og et offset trykkeri med 130 års erfaring. Ved kontinuerlig å forbedre vårt arbeid, har vi vokst til den vi er i dag med 15 medarbeidere og med kunder over hele verden. Moltzaus profesjonelle og lidenskapelige team lager fremdragende emballasje til farmasøytisk industri, klær, mat og mye annet. www.moltzau.no
Stand nr: C03:25

Norner AS is a fully independent Innovation and Technology partner. We continue a success story that started 30 years ago as a world leading plastics R&D centre.

From gas conversion to polymer modification and polymerisation, additives for polymers to the extrusion and end use of plastics, Norner will strive to make a difference for the industry.

Norner has a comprehensive scientific lab for an independent company of this kind. The company competence and equipment covers a wide range of key technologies in the polymer and materials industry, which makes us capable of an intimate cooperation with companies in different levels of the value chain. www.norner.no
Stand nr: C03:21

NOR-REG Systems AS konstruerer, utvikler og produserer pakkemaskiner, samt lager tekniske løsninger for emballering av F - pakkede produkter, primært for næringsmiddel industrien verden over.

Gjennom mer enn 40 år i bransjen har Nor Reg Systems AS bred kunnskap om salgsfremmende løsning så vel som god nok emballasje for å beskytte produktene best mulig slik at forbrukerne får maks glede ut av den forventede kvalitet og utseende. Vi har fullt fokus på emballasjeoptimering og er behjelpelig med erfaring og kunnskap når våre kunder ønsker det.

Sjekk ut vår hjemmeside: www.nor-reg.com . Du er også hjertelig velkommen til vår stand nr C02:44 for en introduksjon i vårt maskinsortiment, samt se våre nyheter på nært hold.

Rikter Svendsen AS, Fredrikstad, Norge har stor bredde i sitt varesortiment. På Scanpack-messen i oktober vil vi fokusere på våre egenproduserte produkter innen emballasjesektoren.

Vi produserer og er spesialister på kasjerte esker, vakuumformede innlegg og preging. Alt produseres i våre lokaler på Rolvsøy i Fredrikstad. Vi tar spesialprosjekter, men vil på messen legge vekt på våre nye standardløsninger på esker hvor eskeinnlegget tilpasses produktet som skal emballeres. Dette er i ledd med vår lean- og standardiseringsprosess vi er inne i. Alt for å kunne tilby våre kunder gode løsninger til riktige priser.

Vår styrke er høy kvalitet, høy servicegrad og leveringspunktlighet.
For mer informasjon besøk www.riktersvendsen.no Stand nr: C05:27

SCHÜTZ Nordic AS i Kongsvinger er et av 25 datterselskap av Tyske SCHÜTZ GmbH & Co, KGaA. SCHÜTZ-gruppen er verdens ledende produsent av komposit IBC's i størrelsene 640 l til 1250 l, og er representert på alle verdens kontinent. I tillegg til produksjon og salg av IBC's driver også SCHÜTZ-gruppen et verdensomspennende innsamlingssystem av brukte IBC's, SCHÜTZ Ticket System. SCHÜTZ har hovedfokus på bærekraftig utvikling av sine produkter og tjenester. www.schuetz.no
Stand nr: C03:44

Skipnes Etikett AS er en av Skandinavias ledende produsenter av selvklebende etiketter og fleksibel emballasje. Skipnes Labels & Flexibles er anerkjent gjennom over 40 år i markedet og vi har fortsatt økende omsetning fra år til år. Kundene velger oss først og fremst på grunn av fleksibilitet som oppnås gjennom en flat organisasjonsstruktur som gjør veien fra bestilling til levering kort og effektiv. www.skipnes.no
Stand nr: C03:28

Stenqvist AS er en av de største emballasjeprodusentene i Europa. Gjennom egne fabrikker i Skandinavia og Europa garanterer vi den fleksibilitet og kapasitet som er ønskelig. Vi har så vel extrudering, laminering, flexo- och dyptrykk i egen regi for å garantere beste kvalitet på våre papir- og plastprodukter. www.stenqvist.com
Stand nr: C03:40

Den norske emballasjeforening (DNE)
Den norske emballasjeforening (DNE) ser på emballasjens funksjon gjennom hele emballeringskjeden som et nødvendig og ressursbevarende element i dagens samfunn.

Foreningen ble formelt etablert i 1969 som en fortsettelse av andre emballasjestrukturer, som arbeidet med emballasje og emballering i Norge. Foreningen har pr i dag i overkant av 200 medlemsbedrifter.

Stand nr: C04:24

__________________________________________________________________________

For mer informasjon se også www.emballasjeforeningen.no

Øvrige kontaktdata:

Den norske emballasjeforening, Postboks 442 Skøyen, 0213 Oslo, tlf: 22 12 17 60

Kontaktperson: Direktør Kari Bunes, kari@dne.no, tlf. 95 14 49 73.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom