Circle K Norge AS

Den nye Statoilkoppen er her

Pressemelding   •   jun 16, 2014 11:00 CEST

Oppfølgeren til tidenes mest omtalte Statoilkopp er klar. Etter en intens periode med produktutvikling og testing er den betydelig oppgraderte Statoilkoppen Special Edition 2014 i salg på statoilstasjonene.

- Statoil og Stelton har fra dag en vært fast bestemt på å benytte kundenes mange tilbakemeldinger på Statoilkoppen 2014 til å utvikle tidenes beste Statoilkopp, forteller Jeanette Amara, kategorisjef i Statoil Fuel & Retail Norge.

Etter en intens periode med produktutvikling er den nye koppen tilgjengelig med følgende forbedringer:

• Metallkonstruksjon utvendig som gjør at koppen tåler tøff behandling
  • Forbedret lokk som er lettere å skru av
  • Forbedret klikkmekanisme som gjør lokket lettere å betjene og gjør lokket mer trafikksikkert
  • Lokk som gjør det lett å se om koppen er åpen eller lukket
  • Lokk som er enklere å demontere, både kopp og lokk tåler maskinvask
  • Koppen holder bedre på varmen
  • Forbedret håndtak (valgfritt tilleggsutstyr)

Den nye Special Edition-koppen har fått svært gode skussmål fra lastebilsjåfører, medarbeidere på stasjoner og kunder som har fått teste den i utviklingsfasen.

- Det er ganske enkelt snakk om tidenes beste Statoilkopp. Vi skal likevel jobbe videre med kontinuerlig forbedring av både kopp, kaffeavtale og kaffekonsept, derfor er vi fortsatt takknemlige for kundenes tilbakemeldinger, fastslår Amara.

Special Edition-koppen kommer i 50 000 eksemplarer og koster 249 kroner inkludert kaffeavtale ut året. Da kan innehaveren fylle så mye varm drikke hun/han vil på statoilstasjonene ut året.

2014-koppen i plast videreføres parallelt. Kunder som har plastkopp, men vil oppgradere til den nye Statoilkoppen 2014 Special Edition, vil få 100 kroner i rabatt ved innbytte av sin gamle kopp.

- Mange oppfatter at 2014-koppene først og fremst har møtt motbør i markedet på grunn av de mange endringene den innebærer, men faktum er at 2014- koppen har satt salgsrekord med over 450 000 solgte kopper. Vi har ingen indikasjoner på at antall fyllinger på stasjonene har gått ned, og våre undersøkelser viser at statoilstasjonenes kaffekonsept har opprettholdt sin ledende posisjon i det norske bensinstasjonsmarkedet, forteller Amara.

Den største svakheten til Statoilkoppen 2014 i plast er at den knuser lettere enn tidligere utgaver. Derfor erstattes ødelagte kopper og lokk gratis dersom man returnerer disse til stasjonen. Denne ordningen videreføres ut året for 2014-koppen, som vil være i salg parallelt med den nye koppen.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Pål Heldaas, Kommunikasjonsdirektør Statoil Fuel & Retail Norge, 97 07 97 63, palhel@statoilfuelretail.com

Cathrine Myhren, kommunikasjonsrådgiver Statoil Fuel & Retail Norge, 400 75 600, cmyhr@statoilfuelretail.com