Dermalogica

Dermalogica gir deg riktig fuktighetskrem for DIN hud

Pressemelding   •   mai 05, 2014 14:26 CEST

Den underliggende hudtypen din er genetisk og følger deg gjennom livet. Som oftest plasseres den i en av disse kategoriene: Hva er riktig fuktighetskrem for din hud?

Tørr – kjennes igjen ved stramhet, flassing og synlige fine linjer. Denne huden trenger mye fuktighet og næring.

Normal/ kombinert – kjennes igjen ved at huden har en balansert talgproduksjon, men kan være fetere i T-sonen. Denne huden trenger en mellomlett fuktighetskrem som ikke stimulerer talgproduksjonen.

Fet
– kjennes igjen ved høy talgproduksjon som kan føre til blank hud og mer urenheter og tilstopninger. Denne huden trenger en oljefri krem som gir fukt uten å stimulere talgproduksjonen.

Huden din endrer seg kontinuerlig og du kan oppleve fuktighetstap, tilstopninger, utbrudd, aldringstegn, hyperpigmentering og sensitivitet. Dette sier noe om HUDTILSTANDEN din og vil variere ut ifra ytre påvirkninger slik som:vær og klima – f.eks. skiftende temperaturer, lav luftfuktighet eller om du tilbringer mye tid foran pc. Hva skjer? Barrieren svekkes, tap av fuktighet og økt sensitivitet. Forurensing – f.eks. miljøforurensing, kjemikalier og støv som legger seg på huden i løpet av dagen. Hva skjer? Smuss tetter til porene mens frie radikaler angriper friske hudceller og kan føre til blant annet økt sensitivitet. Stress – f.eks. i løpet av hektiske perioder på jobb eller privat. Hva skjer? Stresshormonene kan bidra til irritasjon og utbrudd.

Solar Defense Booster: for alle hudtyper. En unik formel kombinerer lett konsistens med høy UV-beskyttelse. Kan brukes alene eller blandes 50/50 med din vanlige fuktighetskrem – konsistensen endres ikke og beskyttelsen er fortsatt høy med spf 44!

Intensive Moisture Balance: for tørr hud som er fettfattig. En rik fuktighetskrem med plantenæring. Inneholder ginko biloba som reparerer og motvirker for tidlig aldring. Vitamin A stimulerer celleproduksjonen og styrker hudens elastisitet

Skin Smoothing Cream: for en normal/kombinert hud som er fuktfattig. En mellomlett fuktighetskrem rik på antioksidanter. Silkeaminosyrer og aloe vera gir fuktighet og mykgjør, mens druekjerneekstrakt og antioksidanter fra vitamin C og E beskytter mot frie radikaler.

Active Moist:for en normal/fet hud.  En lett fuktighetskrem uten olje med ekstrakter fra borre og salvie som kontrollerer talgproduksjonen. Beroligende ekstrakter fra lavendel og agurk fukter i dybden.

Alle produktene er endel av sortimentet.

Når Dermalogica møter din hud, redefineres hudhelse. Dermalogica er det foretrukne valget blant hudpleieeksperter og forbrukere verden rundt. Hvorfor? Fordi vi i over 25 år har vært dedikert til å skape resultater innenfor hudhelse gjennom utdannelse, innovasjon, og anbefalinger fra profesjonelle hudpleieeksperter.

Dermalogica distribueres av Skintific AS i Norge. For mer informasjon kontakt presseansvarlig Trine Sundene Marthinsen på trine.marthinsen@skintific.no eller på tlf. 966 25 573