Michelin AS

Det letteste dekket noensinne for sportsmotorsykler

Pressemelding   •   feb 18, 2010 13:42 CET

Nå lanseres MICHELIN Power Pure som veier en kilo mindre enn konkurrentenes dekk i samme kategori*. Michelin Power Pure er det letteste ”dual compound”-dekket som er godkjent for kjøring på landevei. Takket være den lette vekten får motorsyklisten bedre manøvrering med mye mer respons. Dette gir til sammen en enorm kjørefølelse.
MICHELIN Power Pure er utviklet med ekstra fokus på sikkerhet og økt levetid på dekkene. Sikkerheten har blitt forbedret takket være utviklingen av en annen generasjons dual compound-teknologi. Den myke gummien i dekkskulderen gir et veldig bra grep når motorsykkelen heller i svingene. Lang levetid på dekkene er en hjertesak for Michelin. MICHELIN Power Pure har en mønsterdybde som garanterer mange mil.

For- og bakdekk lanseres i henholdsvis to og fire dimensjoner for å passe til flere sportsmotorsykler på markedet.

Mindre vekt med samme mengde gummi er resultatet av MICHELIN Light Tire Technology (Michelin LTT). Det nye MICHELIN Power Pure er et godt eksempel på Michelins strategi om aldri å utvikle en egenskap på bekostning av en annen. Siden utviklingen av dekk alltid er et kompromiss mellom forskjellige egenskaper, innebærer de forbedrede egenskapene hos MICHELIN Power Pure en forbedring på flere områder samtidig.

Pressekontakt Michelin Nordic: Carl Stenson
Telefon: +46 8 709 07 17, +46 70 268 41 46, e-post: carl.stenson@se.michelin.com
Michelins mål er å bidra til en bærekraftig mobilitetsutvikling for varer og mennesker gjennom produksjon og markedsføring av dekk. Michelin produserer dekk for alle typer kjøretøy, f.eks. fly, bilder, sykler/motorsykler, bulldosere, jordbruksmaskiner, lastebiler og den amerikanske romfergen. Michelin tilbyr også elektroniske tjenester på www.viamichelin.com og publiserer kart, reiseguider og hotell- og restaurantguider. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrike. Michelin har virksomhet i 170 land, 113 000 ansette (hvorav ca. 300 i Norden) og driver 71 produksjonsanlegg i 19 forskjellige land. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du besøke www.michelin.com eller www.michelin.no