Nyhetstips

Det norske hageselskap (Hageselskapet) holder Representantskapsmøte 18.juni

Pressemelding   •   jun 16, 2011 11:31 CEST

Startskuddet for Hageselskapets årlige Representantskapsmøte går lørdag 18. juni på Bårdshaug Herregård i Orkanger i Sør-Trøndelag.

Fredag 17. juni er det tillitsvalgtssamling og lørdag 18. juni går startskuddet for representantskapsmøtet med Hageselskapets ordfører Liv Todnem i spissen. Økonomi, planer, valg og årsmeldinger skal diskuteres. Presentasjon av årets hagelag, som i år tildeles Hageselskapet Nøtterøy, står også på programmet.

Hageselskapet nye direktør Tove Berg ser frem til å treffe de tillitsvalgte representantene fra 19 fylkesavdelinger.

-Representantskapet er vårt høyeste organ og denne helgen gleder vi oss til å møtes for å diskutere viktige tema. Hageselskapet er opptatt av å arbeide for et bærekraftig hagebruk som ivaretar naturmangfoldet. Vi vil også fokusere på de positive helseeffektene av hagearbeid. Dette er en sammenheng som også er påvist gjennom norske og internasjonale forskningsarbeider.

Det norske hageselskap ble etablert i 1884 og er en landsomfattende frittstående, ideell kultur- og miljøorganisasjon. Hageselskapet har i dag 26 000 medlemmer og består av 350 lokallag og 19 fylkesavdelinger. Hageselskapets visjon er å ”bedre menneskers livskvalitet gjennom grønne opplevelser”. Dette søker vi å oppnå ved å fremme hageglede og grønt nærmiljø til det beste for det enkelte menneske, familien og samfunnet. Hageselskapet er utgiver av Norges eldste og største hagetidsskrift, Norsk Hagetidend.

Kontaktperson(er):

Kommunikasjonssjef - Liv Opsahl Telefon:94009311 Mobil:90790679 E-post:liv@hageselskapet.no Organisasjonssjef - Tom Krøning Telefon:94009305 Mobil:
E-post:tom@hageselskapet.no Direktør - Tove Berg Telefon:94 00 93 04 Mobil:
E-post:tove@hageselskapet.no