DHL

DHL blir offisiell logistikkpartner for Rugby World Cup i 2011 på New Zealand

Pressemelding   •   okt 06, 2010 08:59 CEST

Oslo, 6. oktober 2010: DHL, verdens ledende logistikkselskap, har blitt offisiell logistikkpartner til Rugby World Cup 2011, og er dermed en av fem store partnere til den største sportsbegivenheten neste år.

Det nye samarbeidet dannet bakgrunnen for den “offisielle” utveksling av Rugbytrøyer på DHL sitt hovedkontor i Bonn mellom Frank Appell (Chief Executive Officer Deutsche Post DHL), Ken Allen (Member of the Board og Chief Executive Officer DHL Express) og Brian Roche (konstituert Chair of New Zealand Rugby Union og Chief Executive Officer of New Zealand Post), Michael Cullen (tiltredende Chairman of New Zealand Post) og Jim Bolger (Chairman of New Zealand Post og New Zealand’s tidligere statsminister). Roche var en av drivkreftene for at New Zealand fikk rettighetene til å være vert for Rugby World Cup 2011.

- Rugby World Cup er det internasjonale sportshøydepunkt i 2011. Vi ser frem til å supportere et slikt arrangement med vår kunnskap innen transport- og logistikk og bidra til en vellykket Rugby World Cup, sier Allen.

Som Offisiell logistikkpartner for Rugby World Cup 2011, vil DHL være ansvarlig for de Internasjonale Express sendingene, innlandstransport og lagerhold på New Zealand. Det er forventet at DHL vil transportere over 200 forsendelser som hver seg er fra 2 til 6 tonn rundt hele New Zealand.

DHL har allerede vellykkede historier innen markedsføring av sport. Det langvarige offisielle logistikksamabeidet med Formel 1TM er et godt eksempel på dette. DHL ønsker nå å styrke sine bånd med Rugby. Samarbeidet med Rugby World Cup 2011 er det første skrittet mot å bruke denne sporten som en markedsføringplattform. Arrangementet vil finne sted fra 9.september til 23.oktober 2011. 4200 millioner mennesker verden over så den store begivenheten på TV da det sist ble arrangert Rugby World Cup 2007 i Frankrike. Nylig erkjente den Internasjonale Olympiske komité den økende populariteten til Rugby ved å innføre sporten tilbake til OL igjen i 2016.

DHL - The logistics company for the world.

DHL er den globale markedslederen innen ekspress og logistikk med tilstedeværelse i 220 land og områder. DHL har en unik produktbredde og tilbyr ekspressfrakt, sjøfrakt, biltransport, lagring, internasjonal post og 3. parts logistikktjenester. DHL er heleid av Deutsche Post DHL (DPDHL). Med programmer innen miljøvern, katastrofehjelp og utdanning, tar DPDHL sitt samfunnsanvar på alvor. Gruppen har over 500 000 ansatte, og omsatte for 46 milliarder EURO i 2009.