DHL

DHL er utnevnt som offisiell logistikkpartner for Volvo Ocean Race 2011-12

Pressemelding   •   nov 25, 2010 14:07 CET

DHL, verdens ledende logistikkselskap, har blitt offisiell logistikkpartner for Volvo Ocean Race 2011-12, et av verdens mest prestisjefylte seilas. Med sikrede rettigheter for all frakt både internasjonalt og nasjonalt, vil DHL gi en komplett logistikkløsning som omfatter fly-, sjø- og veitransport av høyverdi utstyr.

- Volvo Ocean Race er i verdensklasse og virkelig et globalt møtested. Vi ser frem i mot å støtte et av de mest krevende internasjonale idrettsarrangementer med vår kunnskap innen transport og logistikk. Nok en gang, kan vi bevise vår evne til å levere mot ekstremt stramme tidsfrister i utfordrende miljøer rundt om i verden, og behandle den komplekse logistikken for denne sportsbegivenheten, sier Thomas George, CEO, DHL Freight. Dette seilaset krever kjerneegenskaper som samarbeid, lidenskap, fart, teknologi og en ”kan-gjøre-holdning”. Dette er de samme verdiene som driver DHL, sier George.

DHL vil utarbeide en detaljert logistikkplan for det kommende Volvo Ocean Race. I tråd med denne planen, vil DHL levere til arrangørene, raceteamene og partnere med hele spekteret av spedisjon- og logistikktjenester. Viktige tjenester vil inkludere havn- til -havn transport av gods og utstyr med fly, sjø og vei. Som offisiell logistikkpartner for Volvo Ocean Race, vil DHL være ansvarlig for alt innen logistikk, fra henting av lagenes last på enhver arena til å levere containere til riktig tid på racets neste sted. I tillegg til fly-, sjø- og veitransporttjenester, vil DHL gi full sporing samt fortolling og lagringstjenester. DHL vil også være ansvarlig for ad-hoc forsendelser for Volvo Ocean Race.

- Vi er svært glade for å kunngjøre DHL som vår offisielle logistikkpartner, sier Knut Frostad, direktør i Volvo Ocean Race. Seilaset trenger en pålitelig partner, og vi ser frem til å jobbe med DHL.

Det neste Volvo Ocean Race starter i den spanske havnebyen Alicante høsten 2011 og avsluttes i Galway, Irland, sommeren 2012. I løpet av ni måneder vil lagene seile over 39 000 nautiske mil over verdens mest farlige hav via Cape Town, Abu Dhabi, Sanya (Kina), Auckland, rundt Kapp Horn til Itajai (Brasil), Miami, Lisboa og Lorient (Frankrike). Det første løpet av denne type skjedde i1973-74, og 2011-12 løpet vil være det 11. seilaset.

DHL er den globale markedslederen innen ekspress og logistikk med tilstedeværelse i 220 land og områder. DHL har en unik produktbredde og tilbyr ekspressfrakt, sjøfrakt, biltransport, lagring, internasjonal post og 3. parts logistikktjenester. DHL er heleid av Deutsche Post DHL (DPDHL). Med programmer innen miljøvern, katastrofehjelp og utdanning, tar DPDHL sitt samfunnsanvar på alvor. Gruppen har over 500 000 ansatte, og omsatte for 46 milliarder EURO i 2009.