DHL

DHL har inngått et integrert markedsførings - og logistikksamarbeid med Manchester United

Pressemelding   •   feb 14, 2011 10:15 CET

DHL, verdens ledende ekspress - og logistikkselskap, har signert en kontrakt som offisiell logistikkpartner for Manchester United, den mest populære fotballklubben i verden. DHL vil foreta en rekke logistikktjenester på vegne av Manchester United for en periode på over tre år.

Kontrakten gir mulighet for et bredt spekter av integrerte markedsaktiviteter mot B2B og forbruker, og arrangementer på tvers av mange plattformer, inkludert digital annonserings boards, kampprogram, klubbens hjemmeside og utvalgte arrangementer på Old Trafford.

I tillegg vil DHL jobbe med Manchester United Foundation i utviklingen av en rekke programmer for å forbedre livene til utsatte unge mennesker i våre lokalsamfunn, flere detaljer rundt konkrete tiltak vil følge i månedene som kommer.

- Dette er en ny avtale i ”verdenklasse” til vår allerede brede portefølje av global logistikkpartnere. Samarbeidet med velrenommerte partnere som Manchester United reflekterer vår evne til å tilby enestående logistikktjenester for kvalitetsfokuserte kunder på tvers av bransjen, sier David Wilson, Senior Vice President Sales, DHL Express (Europa).

- Ved et samarbeid med Manchester United har vi gått sammen med en merkevare hvis internasjonale fotavtrykk speiler vårt eget. En stor del av vår virksomhet er å hjelpe bedrifter vokse ved å tilby de et effektiv internasjonalt tilbud. Måten Manchester United har vokst fra små kår, dannet av en gruppe jernbanearbeidere, til en verdensomspennende merkevare med 333 millioner tilhengere viser hvordan små bedrifter kan tre frem som verdensledere, sier Phil Couchman, Chief Executive Officer, DHL Express (UK & Irland).

- DHL er en globalt anerkjent organisasjon og kjent for sine forpliktelser vedrørende høy standard, og dette gjør dem til en ideell samarbeidspartner for Manchester United. Jeg er glad for å ønske de velkommen til vår familie av sponsorer og ser frem til mulighetene dette samarbeidet vil skape, sier Manchester United's Chief Executive, David Gill.

- Denne avtalen understreker den vedvarende globale styrken til Manchester United. DHL er et globalt merke med en banerekord i sponsing av sportseventer, og har en sterk tilstedeværelse i mange av våre viktigste territorier rundt om i verden. Vi er spente på mulighetene dette samarbeidet vil skape for DHL og for våre fans over hele verden, sier Manchester United's Commercial Director, sier Richard Arnold.

DHL er den globale markedslederen innen ekspress og logistikk med tilstedeværelse i 220 land og områder. DHL har en unik produktbredde og tilbyr ekspressfrakt, sjøfrakt, biltransport, lagring, internasjonal post og 3. parts logistikktjenester. DHL er heleid av Deutsche Post DHL (DPDHL). Med programmer innen miljøvern, katastrofehjelp og utdanning, tar DPDHL sitt samfunnsanvar på alvor. Gruppen har over 500 000 ansatte, og omsatte for 46 milliarder EURO i 2009.