DnB NOR ASA

DnB NOR lanserer DealerPad

Pressemelding   •   nov 30, 2010 14:22 CET

I desember lanserer DnB NOR Finans sin nye DealerPad, en banebrytende applikasjon for Apples iPad som gjør bilkjøp enklere og mer effektivt. Ved bruk av DealerPad kan kundene selv "surfe" rundt i billokalet. Ved hjelp av iPaden har kunden enkel tilgang til både bilder og informasjon om alle bilene forhandleren har på lager samt informasjon om ulike finansieringsløsninger. Kundene kan dermed selv handle interaktivt mens de befinner seg hos bilforhandleren.

– Vi har notert oss at internett brukes som utgangspunkt for de flest bilkjøp, men at få, eller nesten ingen, kjøp avsluttes der. Kundene etterspør større tilgjengelignet på nett gjennom hele bilkjøpsprosessen. Derfor har vi satset på å utnytte de fordelene moderne teknikk kan tilby i en relativt konservativ bransje. Ved hjelp av DealerPad benyttes denne teknikken helt frem til det faktiske bilkjøpet, og vi tror at antall kjøp som avsluttes på nett, kommer til å øke, sier Stefan Davidsson, leder for Bilforhandlere i DnB NOR Finans.

Ved å introdusere DealerPad er DnB NOR Finans først i bilbransjen med å tilby en iPad-basert løsning. Kunden låner en bærbar iPad hos bilforhandleren som gir alle nødvendige fakta om bilkjøpet. Ved å føre fingrene over displayet får kunden enkel tilgang til oppdatert informasjon uten å måtte bli fulgt rundt i lokalet. Når kunden har bestemt seg, er det like enkelt å fylle ut en lånesøknad, tegne forsikring og annet som kreves ved et bilkjøp.

– Vi gir altså kundene tilgang til et selvbetjeningssystem som gir dem mulighet til å søke om lån og skreddersy sin finansieringsløsning allerede mens de oppholder seg hos bilforhandleren, fortsetter Stefan Davidsson.

For forhandlerne betyr dette at de får mer tid til disposisjon til selve salgsprosessen. Bruk av DealerPad gjør det mulig å identifisere kundens behov på et tidlig tidspunkt og sikrer bedre oppfølging ved at man kan sjekke hvilke biler vedkommende har kikket på mens han eller hun har ventet på en ledig selger. Sist, men ikke minst, legger DealerPad til rette for å avslutte handelen raskere. Både bilforhandleren og kunden sparer dermed mye tid, og oppfølgingsarbeidet etter kundebesøket blir også mer effektivt.

– Dette er et helt nytt konsept for våre forhandlere og gir dem mulighet til å betjene flere kunder samtidig. Vi er sikre på at prosessen dermed vil avsluttes raskere og at forhandleren vil jobbe mer effektivt. Til syvende og sist vil dette føre til et større antall solgte biler. Så vidt vi vet finnes den ingen lignende applikasjon for bilmarkedet noe sted i verden, sier Stefan Davidsson.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Stefan Davidsson, leder for Bilforhandlere i DnB NOR Finans, telefon: (+46) 706222804

Denne meldingen er sendt til deg fra DnB NOR. Hvis du vil strykes fra våre lister, vennligst send en e-post til kommunikasjon@dnbnor.no

Besøk oss på www.dnbnor.no