TV 2

​Drømmetall for håndballjentene på TV 2

Pressemelding   •   des 21, 2015 10:23 CET

1,8 millioner seere fulgte på det meste VM-finalen mellom Norge og Nederland. I snitt så over 1,5 millioner hele finalen, som er den nest mest sette i TV 2-historien. Også premieren på Anne Holt-serien ”Modus” fikk en fantastisk start på TV 2 i går kveld.

Fredagens semifinale mellom Norge og Romania ble sett av 1.468.000 seere, mens finalen mellom Norge og Nederland ble sett av 1.532.000 seere. 84 prosent av alle som så på TV i går ettermiddag fulgte VM-finalen på TV 2.

- Vi har hatt tidenes satsing på et håndballmesterskap og teamet vårt i Danmark har gjort en formidabel jobb med å skape den sterke TV 2-signaturen på sendingene, sier Nyhets- og sportsredaktør Jan Ove Årsæther i TV 2.

På det meste fulgte 1,77 millioner fredagens semifinale, mens finalen på det meste ble sett av 1,85 millioner seere.

- Når vi er godt over 1,8 millioner seere på det meste i finalen, så sier det gledelig nok at TV fortsatt står enormt sterkt. Så skal vi huske at tallene via andre plattformer kommer på toppen av dette igjen. TV2.no har også hatt en rekordsterk desember, takket være de norske håndballjentene, kommenterer Jan Ove Årsæther.

1.180.000 fulgte nyhetene fredag kveld - som er nest mest sette noensinne. Kun nyhetene etter VM-finalen mellom Norge og Frankrike i 2011 har hatt høyere seertall. Den gang hadde nyhetene 1.337.000 seere.

Også den kritiker-roste Anne Holt-serien ”Modus” fikk strålende premiere-tall på TV 2 i går kveld. Hele 541.000 seere fikk med seg premieren.

- Kombinasjonen av Anne Holt og et vellaget drama fra Broen regissøren samt solide skuespillerprestasjoner trigget de norske TV-seerne. Vi håper seerne vil fortsette å følge oss på søndagene i ukene som kommer eller på TV 2 Sumo. ”Modus” er en serie som har nye tvister og overraskelser rundt hjørnet og spenningen stiger, sier Nina Lorgen Flemmen som er direktør internasjonale programmer i TV 2.

Seertall i helgen på TV 2:

Fredag:

Nederland-Polen: 309.000 seere (andel 28,8% i P20-49 og 27,1% i P12+)

Norge-Romania: 1.468.000 seere (andel 74,8% i P20-49 og 66,4% i P12+)

Nyhetene: 1.180.000 seere (andel 68,3% i P20-49 og 62,8% i P12+)

Sportsnyhetene: 815.000 seere (andel 56,7% i P20-49 og 48,7% i P12+)

Lørdag:

LørdagsMagasinet: 218.000 seere (andel 15,2% i P20-49 og 17,1% i P12+)

Smartere enn en 5.klassing: 302.000 seere (andel 20,3% i P20-49 og 20,7% i P12+)

Nyhetene: 289.000 seere (andel 20,3% i P20-49 og 18,7% i P12+)

Sportsnyhetene: 264.000 seere (andel 22,2% i P20-49 og 16,4% i P12+)

TV 2s Artistgalla: 303.000 seere (andel 22,5% i P20-49 og 23,6% i P12+)

Søndag:

Norge-Nederland: 1.532.000 seere (andel 86,4% i P20-49 og 84% i P12+)

Tidenes kamp: 404.000 seere (andel 29,1% i P20-49 og 24,6% i P12+)

Nyhetene: 671.000 seere (andel 39,6% i P20-49 og 41,3% i P12+)

Sportsnyhetene: 627.000 seere (andel 35,1% i P20-49 og 36,8% i P12+)

Modus: 541.000 seere (andel 31,7% i P20-49 og 31,9% i P12+) - PREMIERE

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil, TV 2 Skole og OB Team.TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6300 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, og Egmont Fondet deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.