Norges Kampsportforbund

Duket for jujutsu-fest i Kristiansand på lørdag

Pressemelding   •   okt 26, 2010 09:37 CEST

Det er duket for jujutsu-fest og spennende dueller når Kristiansand Ju Jitsu klubb og Norges Kampsportforbund arrangerer Norgesmesterskap i Jujutsu i Karusshallen i Kristiansand på lørdag. Mesterskapet starter klokken 10:00 og er ferdig klokken 16:00

Anna Knutsen fra Kristiansand Ju jitsu klubb som vant EM-sølv i vår, har på grunn av skade og VM-forberedelser valgt ikke å delta. Hun fikk en skade i skulderen i det åpne Tyske mesterskapet og skal delta i VM som arrangeres i St. Petersburg i november, men Margareth Aase fra samme klubb skal delta. Margareth Aase har tidligere vunnet både EM og VM gull som junior. Ivar Brøndbo Kjerstad fra Kristiansand Ju jitsu klubb som vant kongepokalen i fjor skal prøve å sikre seg sin andre kongepokal på lørdag.

Jujutsu i Norge:
Hvert år arrangerer Norges Kampsportforbund (NKF) offisielt NM i Duo og Fighting.

Duo er en meget krevende teknisk idrett innen oppvisning. Den går ut på at to par konkurrerer mot hverandre. Hvert par viser innøvde jujutsu teknikkprogrammer på kommando fra en dommer. Dette gjøres i 4 omganger og det paret som scorer flest poeng vinner.

I Fighting konkurreres det mot hverandre en og en i forskjellige vektklasser. Man konkurrere en runde à 3 minutter. Konkurranseformen inneholder både slag, spark, kast og grep. Den som scorer flest poeng vinner. Kun semikontakt tillates på slag / spark-delen.

Kontaktperson i Kristiansand Johnny Andersson mobil 982 98 388 e-post post@kjjk.no

Påmeldingslister finner her

Oversikt over tidligere kongepokal vinnere finner du her :  http://www.kampsport.no/portal/page/portal/ks/presse/nyhet?element_id=652372

Informasjon om jujutsu finner du herhttp://www.kampsport.no/portal/page/portal/ks/presse/nyhet?element_id=652351

Norges Kampsportforbund (NKF) er det tiende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu og wushu er de fremste konkurranseidrettene.