EDB Business Partner ASA

EDB får avtale med Falck i Danmark

Pressemelding   •   jan 26, 2010 09:36 CET

(Oslo 26. januar 2010) EDBs datterselskap Spring Consulting har inngått en avtale med Falck i Danmark knyttet til SAP-leveranser. Avtalen innebærer at Spring skal ivareta drift og videreutvikling av Falcks SAP-plattform i fem år fremover.

Falck er en strategisk viktig kunde for oss, og avtalen viser at vi har den kompetansen som kreves for å betjene hele SAP-verdikjeden i et stort konsern som Falck, sier Hans E. Fjeldstad, adm. direktør i Spring Consulting.

" Høyt faglig nivå på SAP, høy fleksibilitet, et sterkt driftskonsept og en attraktiv pris var utslagsgivende for vårt valg av Spring som leverandør, sier Torben Ruberg, Group CIO i Falck.

Flytt og hosting av SAP-plattform
Spring får ansvaret for å flytte Falcks SAP-løsning fra selskapets nåværende leverandør. I forlengelsen av dette vil Spring håndtere applikasjonsforvaltning, viderutvikling og drift av løsningen i samarbeid med morselskapet EDB Business Partner

Utvidet samarbeid mellom Falck og Spring Consulting
Falck er leverandør av en lang rekke serviceytelser innenfor helse, sikkerhet og veihjelp med representasjon på fem kontinenter. Alle aktiviteter er rettet mot å forebygge ulykker og sykdom og yte assistanse i katastrofe- og ulykkes- og nødsituasjoner. Videre er Falck den største ambulanseoperatør i Europa. SAP benyttes i en rekke av selskapets sentrale forretningsprosesser.

"Vi har i flere år samarbeidet godt med Spring Consulting innenfor lønn- og personalområdet, og vi ser frem til å utvide samarbeidet", sier Torben Ruberg i Falck.

For nærmere informasjon:
Hans E. Fjeldstad, administrerende direktør i Spring Consulting, tel: +47 982 24 929
Torgeir Kristiansen, informasjonssjef EDB, tel: +47 901 27 909

Om EDB
EDB Business Partner er et av Nordens ledende IT-konsern. Selskapet tilbyr løsninger som dekker hele bredden av virksomhetskritiske IT-tjenester. EDB skal være en sterk og nær partner som med dyp bransjekunnskap og internasjonal slagkraft hjelper sine kunder å ta ut det fulle  otensialet i IT. Selskapet er representert i 13 land, har 6 000 ansatte og en årlig omsetning på omkring NOK 7.5 milliarder. EDB Business Partner er notert på Oslo Børs. www.edb.com

[HUG#1376990]

Source: Millistream / Hug