Ving Norge AS

Eksotisk luksus på «billigsalg»

Pressemelding   •   apr 22, 2016 12:38 CEST

DRØMMEREISEN: Maldivene er det ultimate reisemålet for mange. I sommer kan du reise dit for drøyt 10 000 kroner.

Stadig flere velger bort Middelhavet til fordel for eksotiske strender i sommerferien. Økt ruteflytilbud har gitt kraftig prisfall, melder Norges største feriearrangør. Hos Ving har salget av eksotiske sommerreiser økt med 26 prosent siden i fjor.

- Sydhavsøyer som Sri Lanka, Maldivene og Bali har for mange vært uoppnåelige drømmereisemål. Nå har inntoget av flyselskap som Qatar og Emirates i Skandinavia gitt kraftige prisfall og gjort drømmestrendene tilgjengelige for langt flere, sier informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett i Ving.

Prisfallet forklarer hun med at flyselskapene har behov for å fylle flyene sine i sommersesongen.

- For å unngå tomme seter velger de å sette ned prisene, og det betyr at du nå kan tilbringe 10 dager på Maldivene i slutten av juli for drøyt 10 000 kroner, inkludert fly og hotell, fortsetter Larsen-Vonstett.

Hun mener gunstige priser i lavsesong er en av de viktigste årsakene til at flere reiser eksotisk om sommeren.

- Vi har økt salget av eksotiske sommerreiser med 26 prosent fra i fjor, og med hele 159 prosent sammenlignet med 2013, forteller hun.

Disse reisemålene vokser mest:

1. Mauritius + 120 %
2. Sri Lanka + 107 %
3. Zanzibar + 57 %
4. Thailand + 50 %
5. Bali + 15 %

Priseksempler:

25/6 – Maldivene. Rutefly fra Oslo og 10 netter i Beach Bungalow med halvpensjon på Sun Island Resort. Fra 10 700,- per person.

25/6 – Bali. Rutefly fra Oslo og 10 netter i dobbeltrom med frokost på Bali Dynasty Resort. Fra 11 875,- per person.

27/6 - Sri Lanka. Rutefly fra Oslo og 10 netter i dobbeltrom med frokost på Hikka Tranz by Cinnamon. Fra 8 735,- per person

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 300 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig.