Sportsklubben Vidar

Elixia varmer opp til Fokus Bank Oslo Maraton

Pressemelding   •   mar 09, 2012 14:51 CET

Norges største løpsarrangement og Norges største treningssenter har bestemt seg for å samarbeide. Sammen skal de få enda flere nordmenn opp av sofaen. Avtalen vil gjøre det billigere for deltakere i Fokus Bank Oslo Maraton å trene på Elixia sine 37 sentere og de eksisterende 130 000 medlemmene i Elixia vil få tett oppfølging mot arrangementet.

Elixia satser stadig mer på utetreninger som et supplement til sitt brede utvalg av treningmuligheter inne på sentrene. – Igjennom samarbeidet gir vi både medlemmene og våre ansatte et konkret mål som vi kan jobbe sammen mot. I april setter vi opp løpegrupper ved våre sentere og de vil være for alle nivåer og tilpasses distanser og mål under Fokus Bank Oslo Maraton 22. September, sier Markedssjef Cecilie Kleppe ved Elixia.

Elixia skal varme opp til folkefesten 22. September. Ikke bare i forkant, men også igjennom hele dagen. Før hver distanse vil flere av Elixia sine trenere stå for oppvarmingen av de ventende løperne.

- Det å sette seg mål gir treningen mening og det blir lettere å snøre på seg skoene. Vi har veldig tro på at alle Elixia sine medlemmer også kan trenge mål og i så måte er samarbeidet givende for begge parter, sier Tony Isaksen, daglig leder i Sportsklubben Vidar, arrangør av Fokus Bank Oslo Maraton.

Samarbeidet er i første omgang ett år, men med en intensjon om å løfte hverandre frem i flere år fremover.

Løpegruppene

Alle medlemmer av Elixia vil gratis kunne delta i ukentlige løpegrupper tilpasset sitt nivå, ved sitt lokale treningssenter. Hensikten er å sammen trene seg opp til en av distansene på Fokus Bank Oslo Maraton den 22. september.

Dessuten vil de kunne invitere med seg en venn gratis, under forutsetning av at vedkommende er påmeldt Fokus Bank Oslo Maraton.

Folkefesten Fokus Bank Oslo Maraton arrangeres 22. September i 2012, med start og mål på Rådhusplassen, med distansene 3 km, 10 for Grete, halvmaraton og maraton. Dessuten vil det være Barnas aktivitetsdag og Barnas maraton (500m).

Mer informasjon finner om dette finner du fortløpende på Elixia og Fokus Bank Oslo Maraton sine nettsider og Facebook.

På bildet: Cecilie Kleppe (markedssjef Elixia), Iselin Klev ( Arrangementleder Fokus Bank Oslo Maraton) og Jostein Røraas (Kommunikasjonssjef Fokus Bank Oslo Maraton og Sportsklubben Vidar)

Kontaktinfo:

Jostein Røraas

Kommunikasjonssjef

SK Vidar og Fokus Bank Oslo Maraton

40 82 82 11

Cecilie Kleppe

Markedssjef

Elixia Norge

47 41 66 09

Sportsklubben Vidar ble stiftet i 1919 og er en av Norges ledende sportsklubber.

SK Vidar består av bueskytter- og friidrettsgruppe. Friidrettsgruppen står for mesteparten av klubbens drift, og er i dag en av Norges mest profilerte friidrettsklubber.

Hovedmålet til klubben er å ta vare på og utvikle utøvere. Vi er en breddeklubb som involverer barn, unge, voksne og funksjonshemmede.

Klubben er kjent for store arrangementer som Fokus Bank Oslo Marton ogExxon Mobil Bislett Games. Gjennom disse arrangementene får klubben inntekter til den idrettslige satsningen.

I tillegg arrangerer vi Hyundai Grand Prix på Bislett Stadion.

Vårt ungdomstilbud består i tillegg av Friidrettsskolen.