BlueStar Nordic

Elma Pos & Data A/S inngår nå i BlueStar Nordic

Pressemelding   •   sep 24, 2010 13:17 CEST

Malmö, Sverige – BlueStar, den ledende globale innovatøren innenfor løsningsbasert distribusjon for Auto-ID, POS (butikkdata), mobilitet (mobilitetsløsninger), RFID, digitale infoskjermer samt id- og sikkerhetsprodukter, kunngjorde i dag at de har undertegnet en endelig kjøpsavtale med Elma Pos & Data A/S, distributør av spesialelektronikk som omfatter POS-, Auto-ID- og mobilt datahåndteringsutstyr. I henhold til avtalevilkårene vil BlueStar overta Elma Pos & Data i Danmark og bli en stor distributør av POS-produkter på det danske markedet.

Elma Pos & Data representerer ledende fabrikanter innenfor POS, kioskautomater, automatisk identifikasjon og datainnsamling. Som ledende leverandør av POS og selvbetjeningsautomater, tilbyr de produkter og tjenester som øker konkurranseevnen og styrker salgsaktiviteten når de bistår forhandlere med å utvikle nye virksomhetsområder for deres kunder.

"Elma Pos & Data A/S har utviklet POS-utstyret i Danmark og gjort stor lykke som distributør på dette området. Det er derfor med stor glede jeg ønsker dette selskapet velkommen i BlueStar-familien," sier Mikael Svensson, administrerende direktør i BlueStar Nordic.

Lars Bendixen, administrerende direktør i Elma Pos & Data, uttaler: "Partnerskapet med BlueStar vil gi oss de ressursene vi trenger for å fokusere på lokale forhandlere og det innenlandske POS-markedet i Danmark. “

Samtlige Elma Pos & Data-forhandlere vil nå kunne dra nytte av BlueStars forretningsutviklings- og markedsføringsprogram FUSION og det store utvalget av POS-produkter på BlueStars lager i Malmö, rett på den andre siden av broen til København.

"Denne muligheten vil ha en positiv innvirkning på vår BlueStar Nordic forhandlerbase, og vi ønsker Elma Pos & Data velkommen i BlueStars EMEA-familie," sier Bill Nix, videadministrerende direktør for global distribusjon i BlueStar.

Om BlueStar
BlueStar er den ledende globale distributøren av løsningsbasert ADC-, mobilitets-, POS-, RFID-, digital infoskjerm- samt ID- og sikkerhetsteknologi. BlueStar samarbeider kun med verdiskapende forhandlere og gir dem komplette løsninger og støtte til forretningsutvikling. Selskapet presenterer markedet for unik ekspertise, tilbyr prisbelønt teknisk støtte og er autorisert servicesenter for stadig flere fabrikanter. For mer informasjon om BlueStars tilbud til forhandlere og uavhengige programvareutviklere, kontakt BlueStar Nordic på +46 40-690 02 80 eller gå inn på www.bluestarinc.com.