Eltek Valere

Eltek Valere åpner kontor i Argentina

Pressemelding   •   sep 29, 2010 14:12 CEST

Eltek Valere åpner i dag kontor i Buenos Aires i Argentina for å bedre betjene det latinamerikanske markedet. Med nyåpningen er Eltek Valere til stede med egne kontorer i 31 land over hele verden.

- Som et resultat var av regulatoriske endringer, voksende markedet og behovet for mer kapasitet, ekspanderer våre kunder i Sør-Amerika kraftig innenfor mobil- og bredbåndutbygging. Derfor åpner vi et eget kontor for å betjene dem bedre, sier markedsdirektør i Eltek Valere AS, Morten Schøyen.

Eltek Valere, med hovedkontor i Drammen, er nå til stede i 31 land over hele verden. Selskapet er verdensledende innefor høy effektiv (HE) kraftelektronikk for telekom, omformere for solenergi og industrielle applikasjoner.

- Etableringen i Argentina viser at det er stor etterspørsel etter våre produkter over hele verden. Spesielt har vi hatt stor suksess med den siste produktserien, Flatpack 2 HE. Den reduserer strømrelaterte kostnader for telekomoperatørene, og er mer CO2 effektive enn våre konkurrenter, noe som gir oss et konkurransefortrinn ved etableringen i Argentina, sier Schøyen

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Markedsdirektør Eltek Valere, Morten Schøyen + 47 915 17 452

Om Eltek ASA

Eltek ASA er en strategisk teknologipartner innenfor strømforsyningsløsninger og mikroradiooverføring, gjennom de tre datterselskapene Eltek Valere, Nera Networks og Nera Telecommunications. Eltek  ASA hadde i 2009 en omsetning på 5,8 milliarder kroner, og nærmere 3 300 ansatte i mer enn 50 land. Eltek ASA er notert på Oslo Børs, og har hovedkontor i Drammen.

Eltek Valere er en teknologisk ledende utvikler og markedsfører av høy effektive(HE)  strømforsyningsløsninger for telekom og industrielle applikasjoner. Selskapet har også fokus på nye forretningsområder innen fornybar energi, f. eks omformere til solkraftbransjen og ladere til elbiler. Eltek Valere har hovedkontor i Drammen. Selskapet omsatte i 2009 for 3,1 milliard kroner og har omtrent 2000 ansatte.