Norges Kampsportforbund

EM-laget i Taekwondo er på plass i Ukraina

Pressemelding   •   sep 08, 2010 22:11 CEST

Det deltar 243 utøvere fra 33 nasjoner europamesterskapet for U2 som arrangeres i Kharkov i Ukraina 7.-12. september. Utøverne fikk en bra treningsøkt i dag, og humøret er nå på topp.

Alt ligger til rette for at det kan bli en kjempekamp på lørdag. Eirik Bratlie fra Mudo Furuset og Tveita kan møte Aaron Cook fra England som er ranket som nummer 1 verden i klassen herrer -80 kg i finalen. Aaron Cook vant for ikke så lenge siden over Steven Lopez fra USA i en kamp i Mexico. Steven Lopez har 5 VM gull og 2 OL gull samt en bronse fra OL. Men først skal Eirik Bratli møte Maizeroi Torann fra Frankrike i sin første kamp i klassen herrer – 80 kg. Aaron Cook er på den andre siden og vil ikke kunne møte Eirik Bratlie før i en eventuell finale.

Hasnain Hussain fra Grorud Taekwondo klubb skal møte Shami Sadygov fra Ukraina i sin første kamp i klassen -58kg. Grue-gutten Jomar Løe Bing skal møte Milad Ashna fra Sverige i sin første kamp i klassen herrer -68 kg.

Det var meningen at Laila Nguyen fra Grorud Taekwondo klubb skulle delta i klassen kvinner – 49 kilo, men hun ble syk før avreise.

Det skal benyttes elektroniske vester fra Daedo i  mesterskapet.

Trekkningsliste ligger her http://www.kampsport.no/portal/pls/portal/docs/1/1172045.PDF

Norges Kampsportforbund (NKF) er det tiende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu og wushu er de fremste konkurranseidrettene.