Vitusapotek

Én million rosa kroner

Pressemelding   •   des 11, 2012 14:01 CET

Strålende innsats i apotekene våre ga nok en gang mer enn én million kroner til Rosa sløyfe-aksjonen – et flott resultat Vitusapotek er stolte over.

Rosa sløyfe

Bedrifter, organisasjoner og privatpersoner bidrar til at oktober er en rosa måned og Rosa sløyfe har for lengst etablert seg som en folkebevegelse. Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, øke kunnskapsnivået om brystkreft og samle inn penger til brystkreftforskning. Kreftforeningen og Brystkreftforeningen står sammen bak aksjonen Rosa sløyfe.

Brystkreft

1 av 12 kvinner får brystkreft i løpet av livet, og brystkreft er den vanligste kreftformen blant kvinner. Takket være forskning overlever stadig flere, men videre forskning er nødvendig for tidlig oppdagelse, bedre behandling og økt overlevelse. De aller fleste kvinner oppdager kreftsvulster i brystet selv, men dessverre skjer det ofte ved en tilfeldighet. Gå inn på Rosa sløyfe og lær deg hvordan du enkelt kan undersøke egne bryst.

Vitusapotek - stolt bidragsyter

Vitusapotek er en av seks hovedpartnere som er viktige for å hjelpe Rosa sløyfe-aksjonen til å nå sine målsettinger, skape oppmerksomhet om saken, spre informasjon og samle inn penger. I alle Vitusapotek over hele landet fikk du i hele oktober kjøpt rosa sløyfe- produkter.

I 2012 kan Vitusapotek stolt overrekke over én million kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.

På bildet: Kristin Arentz (Vitusapotek), Trine Nicolaysen Dahl og Marit Sophie Egge fra Kreftforeningen, Katrine Berg (Vitusapotek)

I Vitusapotek er vi spesialister på medisiner og hvordan disse virker i kroppen din. Det er viktig at medisiner brukes riktig for at du skal få best mulig effekt av dem og unngå unødvendige bivirkninger. Vi jobber hver dag for at du skal få en friskere hverdag. Hos oss finner du også gode velværeprodukter – helse er mer enn bare fravær av sykdom.
Apotekkjeden eies av Norsk Medisinaldepot AS (NMD), landets største leverandør av legemidler og helserelaterte produkter til det norske folk via apotek og sykehus. Selskapet har en stabil markedsandel på nesten 50 prosent. Vi er i dag en del av det internasjonale konsernet Celesio, som har mer enn 175 års erfaring med distribusjon av legemidler.