JYSK

En stor dag for JYSK

Pressemelding   •   okt 19, 2006 09:44 CEST

Torsdag kunne Jysk endelig åpne sin nye butikk i Kirkenes. Salgsarealet er nå passert tusen, der det på Hesseng var "bare" 900. I tillegg er lagerkapasiteten på 350 kvadratmeter.

- En formidabel økning i forhold til det vi har vært vant med. Vi er kjempefornøyde. Nå skal vi slippe å bli fri for varer og vi skal slippe å få klager fra kunder som synes det er for trangt. Her er det god plass, fastslår butikksjef Arnfinn Mentyjærvi.

Sør-Varanger Avis, 14.10.2006

Danske Lars Larsen åpnet sin første butikk i 1979. I dag er JYSK en internasjonal gruppe med ca. 1.900 butikker i 34 land og 17.000 ansatte. JYSK ønsker å gi alle et godt tilbud og har ambisjoner om å åpne butikker over hele verden. Gruppen er eid av Lars Larsen, og den årlige omsetningen er på ca 2,5 milliarder euro. JYSK etablerte seg i Norge i 1988, den gang under navnet Norsk Sengetøylager. I Norge har JYSK 72 butikker og omsetter for ca. 1,3 milliarder norske kroner.