Konica Minolta Business Solutions Norway AS

Endelig, Drupa 2016!

Pressemelding   •   mai 31, 2016 12:42 CEST

I morgen åpner dørene til verdens største grafiske messe. Konica Minolta Norge er overbevist om at mange av "snakkisene" finner du på Stand A65, hall 8b.

31. mai åpner Drupa 2016 og Konica Minolta forventer stort besøk på sin 2400 kvm store stand i hall 8b.

Dette året viser Konica Minolta rekordmange spennende nye produkter. Det gjelder inline smarte etterbehandlingsløsninger, blant annet nye heftefinishere. Nye og svært spennende løsninger knyttet til inlinespottlakk og foliering med unike kombinasjoner av begge teknologier. Det vil bli vist en ny og konkurransdyktig etikettprinter og sist men ikke minst en kommersiell lansering av den banebrytende KM-1 B2 inkjet presse.

Naturlig nok ser vår norske salgsorganisasjon frem til Drupa og vi har spurt salgssjef Roger Wiig hva han tror høydepunktene blir på Drupa: - Jeg tør vel å hevde at nyhetene fra Konica Minolta står i kø på Drupa. I tillegg til at vi styrker vår tradisjonelle produktportefølje vil vi vise at Konica Minolta tar steget inn i nye spennende vekstmarkeder. Vi lanserer nye løsninger for produksjon av etiketter og emballasje. Løsninger som både favner små- til mellomstore volum og som i tillegg kan bringe nye noe nytt til dette markedet.

Inkjet er nå for alvor en teknologi som begynner å bli modent for en del av det kommersielle grafiske markedet. Vi har store forventinger til vår B2+ ark til ark maskin, KM-1. Produktet er nå klart for levering, og tilbakemeldinger fra vår første installasjon hos kunde i Tyskland er meget bra. Konica Minolta’s UV-ink teknologi kan bety at dette den første digitale inkjet trykkmaskin som tåler en sammenligning mot hvilken som helst offset-maskin når det gjelder trykk-kvalitet, uavhengig av papirtype eller papirbehandling.

Det faktum at Konica Minolta nå eier over 40 % av franske MGI vil gjøre at vi viser mye spennende løsninger både i og etter våre egne digitale trykkmaskiner. MGI’s Jet Varnish og iFoil produkter er med på øke verdien på trykksaker, langt utenfor den tradsjonelle 5 og/eller 6 fargen, som vil vi kunne vise og produsere på mange forskjellig løsninger på vår stand i Hall 8b.

- Jeg er helt sikker på at vi har flere av årets Drupa «snakkiser» på vår 2.400 kvm store stand, og jeg ønsker alle hjertelig velkomne til å ta en prat med en våre 10 norske Konica Minolta-representanter som er tilstede under messen, sier Wiig.

Avslutningsvis sier produktsjef Morten Hegge at Konica Minolta aldri har hatt en større og bedre produktportefølje og at vi nå er meget godt rustet til å hjelpe vår kunder med og utvikle nye foretningsområder.

Konica Minolta er bemannet norsk personell under hele perioden.
Ta gjerne kontakt med Roger Wiig mob 909 57 793 eller Morten Hegge mob 952 11 162.

Konica Minolta Business Solutions Norway AS er blant markedslederne innenfor salg av nettverks- og programvareløsninger og printere/multifunksjonsmaskiner som tilbyr kopi, utskrift, skann og faks. Konica Minolta Business Solutions Norway AS ble etablert 1. april 2004, selskapets hovedkontor ligger i Nydalen i Oslo og teller ca. 190 ansatte. Konica Minolta Business Solutions Norway AS har en forventet omsetning på over 420 millioner norske kroner. Vi har egne avdelinger med kontorer i 11 fylker og 27 frittstående forhandlere som kompletterer vårt distribusjonsnett. Med utgangspunkt i selskapets solide fremmarsj innen optisk teknologi, utviklet etter mange år som tidligere kameraprodusent, tar vi sikte på å være et selskap som tilbyr essensielle og innovative produkter og tjenester.