Aspiro ASA

Endringer i Aspiros ledelse

Pressemelding   •   jan 08, 2010 14:50 CET

Erling Paulsen overtar fra januar som sjef for Aspiros forretningsområde for Mobile TV, datterselskapet Rubberduck Media Lab, etter at tidligere leder Ola Svartberg har valgt å slutte. Paulsen var tidligere leder for forretningsområdet Mobile Solutions.
Salgsdirektør Tom Meier er konstituert i stillingen som sjef for Mobile Solutions.

I tillegg er Sigve Søråsen ansatt som sjef for Kompanjong AS, selskapet som lanserer musikkstreamingtjenesten Wimp i Norge. Søråsen kommer fra stillingen som Produkt- og utviklingssjef i E24. Kompanjong er et joint venture mellom Aspiro og Platekompaniet.
For mer informasjon, vennligst kontakt:

Kristin Breivik Eldnes
IR- og informasjonssjef
Tlf: +47 908 07 389
e-post: kristin.eldnes@aspiro.com

Gunnar Sellæg
Administrerende direktør
Tlf: +47 901 81 528
e-post: gunnar.selleg@aspiro.com
Om Aspiro
Aspiro er markedsleder innenfor mobil underholdning i Nord-Europa. Med Aspiros tjenester kan forbrukerne blant annet se på TV, lytte til musikk og spille spill på mobiltelefonen. Aspiros datterselskap Rubberduck har en verdensledende løsning for mobil-TV. Aspiro er også en av Nordens ledende aktører innenfor mobil markedsføring og mobilløsninger til bedriftsmarkedet. Tjenestene leveres til selskap som Telenor, TeliaSonera, Tele2, 3, NRK, BBC og Fox Movies. Aspiro ble grunnlagt i 1998 og er et smallcapselskap notert på Nasdaq OMX Nordiske Børs i Stockholm. I 2008 omsatte selskapet for 426 MSEK. All operativ virksomhet ledes fra Oslo hvor de fleste av selskapets toppledere og mer enn halvparten av de totalt 140 medarbeiderne er lokalisert. Aspiro har kontorer i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Estland, Latvia, Litauen og USA.

For mer informasjon, besøk gjerne www.aspiro.com.