Eniro

Eniro kjøper seg opp i bloggnettverket Bloggerfy

Pressemelding   •   apr 19, 2013 11:38 CEST

Eniro har inngått en avtale om å kjøpe opp Bloggerfy AB fra FameAds Sweden AB. Bloggerfy utvikler og driver salg av sponsede lenker og bannere som er tilsluttet nettverket i Sverige og Norge. Nettverket består i dag av cirka 65 000 registrerte bloggere i Sverige og 8 500 bloggere i Norge. Totalt har nettverket cirka 2,5 millioner unike besøkere per uke, hvorav cirka 1 million antas å øke trafikken til søketjenesten til Eniro. Selskapet har en god trafikkutvikling.

Bloggerfy leverer relevante annonser for personer som i en blogg har oppdaget et produkt eller en tjeneste som de vill kjøpe. Ved å lenke direkte fra bloggen til annonsøren kommer brukeren fortere til et eventuelt kjøp, noe som skaper salgsmuligheter for Eniro sine kunder.

- I dag setter bloggerne trender som fort speiler seg i bedriftens salg. Med Bloggerfy kan vi benytte kraften i bloggernes innflytelse på nye kjøpemønstre til en direkte fordel for Eniros kunder, uttaler Sara Kullgren, Direktør  for produkt- og tjenesteutvikling i Eniro.

Etter transaksjonen kontrollerer Eniro 51 prosent av Bloggerfy AB, de resterende 49 prosent kontrolleres av eierne til FameAds Sweden AB. Eniro betaler en kjøpesum på 0,5 MSEK. Oppkjøpet vil ha en positiv innvirkning Eniros virksomhet og tilbud innen mobile medieprodukter på nett.  Oppkjøpet forventes bidra marginalt positivt til inntekter og resultat inneværende år.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Sara Kullgren, Direktør for produkt- og tjenesteutvikling,  telefon: +46 70-540 60 6

Cecilia Lannebo, IR-sjef Eniro, telefon +46 722 208 277, epost: cecilia.lannebo@eniro.com

Renate Morken, presseansvarlig Eniro Norge, tlf. 476 03 968 / renate.morken@eniro.com

Eniro er den lokale søkemotoren. En smart snarvei til det du trenger, i din nærhet eller dit du skal. Eniro er Nordens største søkeselskap. Ved å bruke Eniros tjenester kan både bedrifter og privatpersoner på en enkel måte finne de produkter og tjenester man er interessert i, uansett om kanalen er internett, katalog eller mobil. Annonsørene kan aktivt markedsføre seg for kjøpeklare forbrukere og bedrifter, og dermed få nye kunder og økt fortjeneste.
Eniro er ett av de største lokale søkeselskapene i Norden og Polen, og selskapet har rundt 3200 ansatte, og har vært notert på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000. I 2012 var Eniros inntekter 3999 MSEK, med et resultat før avskrivninger (EBITDA) på 976 MSEK. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com.

Eniro – Oppdag nærheten. Søk lokalt.