Eniro

Eniro og Google signerer strategisk samarbeidsavtale

Pressemelding   •   nov 11, 2011 14:55 CET

Avtalen beskriver samarbeidet mellom Eniro og Google™ i det skandinaviske markedet. Hensikten med  avtalen er å skape nye muligheter for norske, svenske og danske bedrifter som ønsker økt synlighet på Internett.

Avtalen vil forsterke tilbudet til Eniros mer enn 400 000 annonsører i Sverige, Norge og Danmark. Fra 1. januar 2012 vil Eniro tilby Google Adwords™ sammen med sitt eget ”betal per klikk”-nettverk, Scandinavian Ad Networks. I tillegg vil Eniro kunne tilby Google Adwords™ sammen med andre online, print og mobilprodukter.

-  Ved å legge  Google Adwords™ til vår eksisterende produktportefølje styrker vi Eniros posisjon som den foretrukne samarbeidspartneren for små og mellomstore selskaper. Dette bidrar til at Eniro får en nøkkelrolle mot selskaper som ønsker å være søkbare hele døgnet, hele året. Dette samarbeidet vil bidra til å øke Eniros inntekter innenfor sponsede lenker området, sier Morten Algøy, administrerende direktør i Eniro Norge.

-  Med sin brede kundeportefølje og sitt store salgsteam er Eniro er en effektiv markeds- og salgskanal. Vi ser frem til å samarbeide med Eniro og til å levere søkeordsannonsering til flere små- og mellomstore selskaper, sier Jan Grønbech, Country Director, Google Norge.

For mer informasjon kontakt:

Morten Algøy, administrerende direktør, Eniro Norge. Tel: +47 900 922 78. E-mail:morten.algoy@eniro.no

Emma Stjernlöf, nordisk kommunikationschef  Google. Tel: +46 (0) 734 2979 65 E-mail:emmastjernlof@google.com

Unni Strømstad, kommunikasjonssjef, Eniro Norge. Tel: +47 977 53453. E-mail:unni.stromstad@eniro.no