Epsilon

Epsilon er en av Sveriges beste arbeidsgivere for femte år på rad

Pressemelding   •   nov 25, 2011 09:43 CET

Konsulentselskapet Epsilon er for femte år på rad rangert som en av Sveriges beste arbeidsgivere. I employer branding-bedriften Universums årlige kartlegging av Sveriges beste arbeidsgivere har 15 100 arbeidstakere gitt sin nåværende arbeidsgiver karakterer på grunnlag av kriteriene intern identitet, tilfredshet og lojalitet.

Epsilon rangeres blant de 20 beste bedriftene
– Undersøkelsen er basert på hva våre medarbeidere selv synes om arbeidsplassen sin. Derfor er det ekstra morsomt at vi blir rangert på topp for femte år på rad, sier Mats Boström, som er konsernsjef i Epsilon AB.

Epsilon har 1550 ansatte, hovedsakelig sivilingeniører, systemvitere og høyskoleingeniører
– Det er viktig for oss å kunne tiltrekke oss og beholde Sveriges beste medarbeidere. Forutsetningen for dette er at Epsilon er en bedrift der de ansatte trives og opplever fellesskap, og der hver enkelt får mulighet til å utvikle seg, både med hensyn til personlig kompetanse og yrkesmessige utfordringer, mener Mats Boström.

Følgende trender kan skjelnes i årets utgave av ”Sveriges Bästa Arbetsgivare”:
• Konsulentselskapene er på topp og lykkes i å skape stor tilfredshet internt.
• Høy godtgjørelse, sterkt image og tydelige karrieremuligheter er fremgangsfaktorer for topp 20.
• Redusert lojalitet blant medarbeiderne er en bidraende årsak til at flere storbedrifter taper terreng i årets rangering.

Om undersøkelsen Sveriges Bästa Arbetsgivare
Resultatet er basert på tre faktorer, der hver faktor representerer en tredjedel av resultatet.

- Intern identitet: hvor godt medarbeiderne mener at arbeidsgiveren leverer, arbeidsgiverens renommé og image, jobbegenskaper, mennesker og kultur samt godtgjørelse og muligheter for å avansere.
- Tilfredshet: hvor fornøyd medarbeiderne er i et helhetsperspektiv.
- Lojalitet: hvor tilbøyelige medarbeiderne er til å bli hos sin nåværende arbeidsgiver.

2011 års undersøkelse ble besvart av totalt 15 100 yrkesaktive personer og ble gjennomført fra juni til september av Universum i samarbeid med de forskjellige arbeidsgiverne og en rekke samarbeidspartnere. Les mer på www.universumglobal.com/sba2011

www.epsilonsolutions.no
 www.epsilon.nu

Ut fra et nytt syn på konsulentrollen tilbyr Epsilon et bredt utvalg av ekspertise innen teknologi- og systemutvikling. Med en organisasjon som er nyskjerrig, våken og fleksibel, skaper vi løsninger som tilfører våre kunder, medarbeidere og nettverk betydelig vekstkraft.