Epsilon

Epsilon satser i Norge

Pressemelding   •   mar 12, 2012 15:56 CET

Epsilon AB, Skandinavias ledende konsulenthus innen teknologi- og systemutvikling, satser nå i Norge gjennom et nyetablert norsk datterselskap – Epsilon Solutions AS. I løpet av de neste 2–3 årene regner det nye selskapet med å rekruttere mellom 50 og 75 nye medarbeidere, både ansatte og uavhengige partnere i Epsilons partnerprogram.

De siste årene har den sterke olje- og offshoreindustrien stått for Epsilons vekst i Norge. Epsilons norske kunder stod for en omsetning på nærmere 60 millioner svenske kroner i 2011. Hittil har virksomheten i første rekke dreid seg om oppdrag ved Epsilons kontorer i Sverige og svensk personell.

– Etableringen av et norsk datterselskap gir to fordeler: vi får en sterkere tilknytning til våre nøkkelkunder i landet og mulighet til å ansette personer som bor eller ønsker å bosette seg i Norge, for eksempel personer som arbeider i den internasjonale oljeindustrien, sier Mats Boström, konsernsjef i Epsilon.

I Norge kommer Epsilon Solutions AS til å arbeide med ansatt personell og bygge opp et omfattende nettverk av samarbeidspartnere, etter samme modell som morselskapet i Sverige.

– I første omgang regner vi med å rekruttere et trettitalls personer som vil utgjøre en solid base i virksomheten. Innen to til tre år regner vi med å sysselsette 50–75 personer, sier Fredrik Alkenhoff, daglig leder for Epsilon Solutions AS.

Epsilons satsing ønskes velkommen av et av selskapets største kunder i Norge, Nexans Norway AS:

– Vi har allerede i dag et tett samarbeid med Epsilon og synes det er positivt at selskapet styrker sin tilstedeværelse i det norske markedet, sier Jon-Vidar Knold, HR-sjef i Nexans Norway AS.

Epsilon-konsernet har per i dag 1 600 ansatte og over 12 000 uavhengige samarbeidspartnere og spesialister i ulike nettverk. Epsilon er et av de raskest voksende konsulentselskapene i Skandinavia. I 2012 forventes en omsetning på omlag 2,4 milliarder svenske kroner, noe som gir en fortsatt kraftig vekst sammenlignet med 2011.

For mer informasjon, kontakt:

Mats Boström, konsernsjef Epsilon
Mobil: +46 (0)703 79 07 45
E-post: mats.bostrom@epsilon.nu

Fredrik Alkenhoff, daglig leder Epsilon Solutions AS
E-post: fredrik.alkenhoff@epsilon.nu

www.epsilonsolutions.no
www.epsilon.nu

Ut fra et nytt syn på konsulentrollen tilbyr Epsilon et bredt utvalg av ekspertise innen teknologi- og systemutvikling. Med en organisasjon som er nyskjerrig, våken og fleksibel, skaper vi løsninger som tilfører våre kunder, medarbeidere og nettverk betydelig vekstkraft.