Epson Norge

Epson har utviklet bærbar 3D-hjemmeunderholdning

Pressemelding   •   aug 31, 2012 12:42 CEST

31. august 2012: Epson lanserer EH-TW550, en HD-klar (720p), lett og rimelig 3D-projektor som er enkel å flytte fra rom til rom og å ta med seg. EH-TW550 er den ideelle løsningen for forskjellig hjemmeunderholdning i familien, for eksempel sport, TV og spill. Projektoren tilbyr følgende:

- Naturtro bilder gjennom 3LCD-teknologi med like kraftig lysstyrke for hvitt og farget lys
- Valg av fargemodus i samsvar med miljø og bruk
- 3D-teknologi basert på radiobølger[1] sørger for sterkt signal for 3D-briller
- Tre års garanti for lampen

Takket være den slanke utformingen er EH-TW550 såpass lett at du kan flytte den fra rom til rom eller ta den med deg til en venn. Klargjøringen er enkel takket være manuell horisontal trapeskorreksjon og automatisk vertikal trapeskorreksjon.

Epsons 3LCD-teknologi med lysstyrke for både hvitt og farget lys på opptil 3000 lumen sørger for naturtro gjengivelse av farger og detaljer. Fargene kan optimaliseres etter bruk og miljø ved hjelp av fire forskjellige moduser: stue, dynamisk, kino og spill.

Madlyne Colson, produktsjef i Epson Europe, sier: «Denne rimelige HD-klare 2D- og 3D-projektoren er en flott løsning for hele familien – både til barnas videospill og foreldrenes filmkvelder. Og det gir en ekstra trygghet at projektoren leveres med tre års garanti for lampen.»

EH-TW550 er kompatibel med radiobølgebaserte aktive 3D-briller1 (selges separat), som lades opp via USB og kan brukes i en avstand på opptil ti meter fra projektoren.

EH-TW550 kommer i salg i desember og har en anbefalt utsalgspris på kr 5.674 inkl. mva. Se pressemelding i pdf for spesifikasjoner.

[1] Epsons aktive 3D-briller inngår i Full HD 3D Glasses Initiative, www.fullhd3dglasses.com

Om Epson

Epson er en ledende global aktør innen bildeprodukter inkludert skrivere, 3LCD projektorer og små –og mellomstore LCD’er. Med en innovativ og kreativ kultur, fokuserer Epson på med sine produkter - kjent for overlegen kvalitet, funksjonalitet, kompakthet og energieffektivitet – å overgå visjonen og de forventninger kunder har verden over.

Ledet av det Japan-baserte Seiko Epson Corporation, består Epson Group av over 70 000 ansatte i 106 selskaper rundt om i verden, og er stolt av vedvarende bidrag til det globale miljøet og til lokalsamfunn der Epson er representert. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V. er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midt-Østen, Russland og Afrika og er lokalisert i Amsterdam. Epson Europe hadde 2400 ansatte og en omsetning på 1875 millioner euro i regnskapsåret 2009. http://www.epson-europe.com

Miljøvisjon 2050