Epson Norge

Epson investerer 50 millioner euro i vekstplan for Europa

Pressemelding   •   des 15, 2015 15:36 CET

De neste to årene skal Epson investere nærmere 500 millioner i Europa. Ti prosent flere salgsmedarbeidere skal ansettes og forretningsmarkedet har hovedfokus for å få flere virksomheter over fra laser- til blekkskrivere.

Satsingen er et viktig ledd i selskapets pågående strategiske skifte fra konsument- til forretningsmarkedet. Investeringen på 50 millioner euro skal brukes på infrastruktur, informasjonsteknologi, markedsføring og ti prosent flere ansatte, i tillegg til nye kontorer i Berlin, München, Lisboa og Madrid.

Vekstplanen medfører forsterket satsing på blekkskriverseriene WorkForce Pro og WorkForce Pro RIPS. Sistnevnte har utskiftbart blekkpakkesystem med kapasitet på opptil 75 000 utskrifter.

Analysebyrået IDC har anslått at det europeiske markedet for forretningsblekkskrivere har en verdi på 38 mrd. euro, og at kun én av fire solgte kontorskrivere (basert på 2,2 mill. enheter) i 2014 var blekkskrivere – noe Epson nå skal endre på.

Se fullstendig pressemelding i pdf for fotnoter.

Om Epson

Epson er en ledende global aktør innen bildeprodukter inkludert skrivere, 3LCD-projektorer og små –og mellomstore LCD’er. Med en innovativ og kreativ kultur, fokuserer Epson på med sine produkter - kjent for overlegen kvalitet, funksjonalitet, kompakthet og energieffektivitet – å overgå visjonen og de forventninger kunder har verden over.

Ledet av det Japan-baserte Seiko Epson Corporation, består Epson Group av over 73.000 ansatte i 94 selskaper rundt om i verden, og er stolt av vedvarende bidrag til det globale miljøet og til lokalsamfunn der Epson er representert. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V. er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midt-Østen, Russland og Afrika og er lokalisert i Amsterdam. Epson Europe hadde 1655 ansatte og en omsetning på 1540 millioner euro i regnskapsåret 2012. http://www.epson-europe.com

Miljøvisjon 2050