Epson Norge

Epson klart størst i det norske projektormarkedet

Pressemelding   •   okt 06, 2016 09:25 CEST

Epson var klart størst i det norske projektormarkedet i første halvår 2016, ifølge halvårsrapporten fra analyseselskapet DMR.

Selskapet økte salget med hele 38,8 prosent sammenlignet med samme periode i fjor, mens totalmarkedet gikk ned 7,2 prosent. Med en markedsandel på 26,3 prosent målt i antall solgte enheter, var selskapet vesentlig større enn nest største aktør som hadde 17,4 prosent.

Epsons produktutvalg omfatter installasjonsprojektorer, portable projektorer, projektorer med ekstra kort projeksjonsavstand og interaktive projektorer, i tillegg til en rekke hjemmekinomodeller for privatmarkedet. Alle har Epsons egenutviklede 3LCD-teknologi, som gir markedets klareste, mest livaktige og virkelighetstro bilder. I år har Epson også lansert 3LCD-projektorer med laserteknologi, blant annet verdens første 25 000 lm 3LCD-laserprojektor for bedriftsmarkedet1.

- Vi er stolt av at stadig flere bedrifter, utdanningsinstitusjoner og privatpersoner velger Epson. Bildestørrelse har stor betydning for læring, samhandling i møter og filmopplevelse. Projektorer har også mindre pikselering enn flatskjermer, noe som gir en mer komfortabel visning, sier Tor Arne Moe, National Sales Manager i Epson Norge.

Epson er også utpekt til verdens ledende projektorprodusent for 15. år på rad av Futuresource Consulting Limited2, og nylig meldte selskapet at projektorsalget globalt ligger an til å passere 20 millioner enheter i 2016.

1. According to Seiko Epson research (as of December 2015)
2. Surveys by Futuresource Consulting Ltd., 2001 - 2015 (unit volume of projectors of 500 lumens and above)

Om Epson
Epson er en global teknologileder dedikert til å koble sammen folk, gjenstander og informasjon med originale, effektive, kompakte og presise teknologier. Med et produktutvalg som omfatter alt fra blekkskrivere og digitale utskriftssystemer til 3LCD-projektorer, smartbriller, sensorsystemer og industriroboter, er selskapet fokusert på å drive frem innovasjoner og overgå kundenes forventninger innen blekkteknologi, visuell kommunikasjon, teknologi du kan ha på deg og robotikk.

Epson-konsernet, som eies av japanske Seiko Epson Corporation, har nærmere 72 000 ansatte i 93 selskaper rundt om i verden, og er stolt av bidraget til samfunnene hvor det driver virksomhet og arbeidet med å redusere miljøpåvirkningen.

Om Epson Europa

Epson Europe B.V. er lokalisert i Amsterdam og er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midtøsten, Russland og Afrika. Epson Europe har 1700 ansatte, og hadde en omsetning 1551 millioner euro i regnskapsåret 2014. http://www.epson.no

Miljøvisjon 2050